Jag bumpar lite för att ingen skall tro att jag ligger på latsidan. Sen sist så har jag monterat kedja och kedjeskydd (gud så fult det är), ny kolv och letat ihjäl mig efter klädselbrickor för M6-skruv. Försänkt kullrig spårskruv var inte heller lätt.
OnT: I helgen fick jag för mig att försöka få gnista på den med en motoplatspole från en Husqvarna. Det gick inte alls, så nu måste jag titta efter om jag har sånt där brytarlöst, sex eller tolv volt och jag vet inte allt. Fast det får bli på fredag. Under tiden skall jag försöka få en firma att snabbtillverka Duckhams-dekaler till sidokåporna, låta gravera ramnumret i typskylten och beställa ett gult luftfilter.
Eftersom det såg skitfult ut med ett långt rör till originalluftburken så fick det bli en plåt som på E-typen. Lite högre än en till mopedram och med hålen på andra ställen. Tänkte måla den blå.
Här har det inte hänt så mycket sen sist, men jag fick tag i en himla tjusig sadel... som inte passade. Det var iofs inte meningen, men eftersom den rätta sadeln är hos sadelmakaren och det var tomt så lade jag på den.
Ja jag har målat igen tunneln, och sadeln är alldeles för bred. Men det syns ju inte på bilden.
Lolalola skrev:Här har det inte hänt så mycket sen sist, men jag fick tag i en himla tjusig sadel... som inte passade. Det var iofs inte meningen, men eftersom den rätta sadeln är hos sadelmakaren och det var tomt så lade jag på den.
Ja jag har målat igen tunneln, och sadeln är alldeles för bred. Men det syns ju inte på bilden.