Inte särskilt mycket MX alls (utan mera TTS)

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inte särskilt mycket MX alls (utan mera TTS)

Inlägg av Lolalola »

Jag drar igång en projekttråd igen, och den här gången är det en MX som råkar illa ut. Men det var inte jag som började utan fästena för Zündapp och den japanska gaffeln satt redan på. :)

Fyndskicket:
Bild

Det här kan nog bli hur bra som helst. Rent fantastiska förutsättningar redan från start.
Bild

Men nu kommer jag inte längre för tillfället. Det är ju söndag kväll och sånt där. Jag måste titta på TV och andra viktiga saker.
Senast redigerad av Lolalola den 16 okt 2016, 15:36, redigerad totalt 1 gånger.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Nästan en mx...

Inlägg av HSE »

Har du kollat på serien om Harley and Davidsons på Discovery, väldigt Amerikansk stuk men intressanta motorcyklar... https://www.youtube.com/watch?v=8fX-jmGSGNU" onclick="window.open(this.href);return false;
Sydstatare
Inlägg: 196
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Sydstatare »

Kul projekt kommer nyfiket följas då ja har liknande projekt
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Lolalola »

HSE skrev:Har du kollat på serien om Harley and Davidsons på Discovery, väldigt Amerikansk stuk men intressanta motorcyklar... https://www.youtube.com/watch?v=8fX-jmGSGNU" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu har jag kollat lite. Fan vad dom måste ha masstillverkat hojar till det där. Sen så förekommer det nog ett och annat löst styre med en bit gaffel för fartiga närbilder också. Men jösses så smidigt manusförfattarna tog sig förbi första världskriget. - Oj det är krig... Ööööö, vi bygger militärmotorcyklar! *reklamavbrott* - Kriget är slut nu jävlar skall här tävlas igen!!! :D
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Lolalola »

Det var ju färdiga fästen för Zündapp på ramen, men man hade tagit en genväg och satt motorn alldeles snett för att få plats med cylindern, och då var det ändå en lite mindre med solfjäder som satt på. Jag ville ju ha 70cc så jag kapade av fästena och fick motorn bakåt/neråt och nej den fick naturligtvis inte plats då heller. Det krävdes extrema åtgärder!

Fast det blev bökigare än väntat eftersom ramrören ju smalnar av uppåt.
Bild

Men nu sitter den där! Jag använde en treväxlad äldre motor som mall, en som nog får ersätta den 5-växlade på SportCombinetten min. Bytt bytt, kommer aldrig igen!
Bild
Sydstatare
Inlägg: 196
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Sydstatare »

Snyggt de blir. Mm e lite större zundapp motorn ju. Kör själv etype me zundapp o supertherm 70cc o de blev trång. Fick fräsa ner cylindern o toppen massor.
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Lolalola »

Har du din i originalfästena från Sachsen eller har du flyttat ner den? Jag har ju en E-typ med Zündappmotor jag med, en där motorn sitter i orörda fästen. Men det straffar sig genom felaktig kedjegeometri. :)
Sydstatare
Inlägg: 196
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Sydstatare »

Nja ja har gjort egna fästen. Sen måste zundapp motorn sitta lite förskjuten åt höger, har ja för mig, för att dreven ska linjera helt. Zundapp motorerna är som sagt mycket större än Sachs me så fick kaos o vända en gammal bromspedal för att den inte gick fri från kåpan.
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Lolalola »

Ja man brukar få använda de platta dreven från Mustang. Då blir det görbra, men när jag bytte till en fyrväxlad på E-typen så glömde jag av det. Lika så bra det, för det finns ju inga platta som passar på dem. :D
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Lolalola »

Jag fick göra nya fästen till tanken. Någon hade skurit bort dem för att få på en crosstank i plast.
Bild

De nya kortare gaffelbenen blir från Yamaha AS3 men på dessa har en annan illgärningsman kapat bort skärmfästena! :evil:
Bild

Monark lampfästen.
Bild

Kanske också en MCB-produkt?
Bild
Sydstatare
Inlägg: 196
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Sydstatare »

Blir ju kalas bra. Har me såna lamphållare på min slider_score.gif
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Lolalola »

Har du nån bild på skönheten? :)
Sydstatare
Inlägg: 196
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Sydstatare »

Lolalola skrev:Har du nån bild på skönheten? :)
Ja men vet faktiskt inte hur man lägger upp bilder. Tänkte ha ett projekt när ja gjorde iordning den men fatta inte hur man gör..
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Lolalola »

Det är jättelätt om du har bilderna i datorn.

Under rutan som du skriver i finns en blå flik som heter "Ladda upp en bilaga" klicka på den på den, välj bild från datorn, sen "bifoga filen" och till sist klickar du på "placera inom inlägget" :)

Det finns ju andra bilduppladdningssajter förstås. Själv brukar jag använda Imigur, men det finns säkert hundra till.
Sydstatare
Inlägg: 196
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: Nästan en mx...

Inlägg av Sydstatare »

DSC_0003 (5).JPG
Ok testar
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Skriv svar