ÖRNEN Express RADEXI III

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av henrik123 »

Ny moped inhandlad och nya utmaningar väntar, föll för linjerna i denna pärla.
DSC_0247.JPG
Fick plockat med oss lite mer, Har aldrig sett så mycket mopedgrejer som i den ladan. flera rum från golv till tak, et helt livs sparande.
DSC_0246.JPG
Ny motor för mig
DSC_0248.JPG
är nu på jakt efter reglagen och trampor i detta läget så en provstart förenklas, Motorn går iaf runt, hjulen snurrar och bromsarna tar. En bra start.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av Lolalola »

Sicka fynd, och ett sånt ställe du verkar ha varit på! Fräck moppe! :thumb:
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 955
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av SS440-80 »

Trevlig tysk det där :D
Ett högt tillverkningsnummer på motorn, så det är nog kickstart på den. Min Expressmotor måste jag cykelstarta.

Rösebäcken har en del motordelar, som kopplingsdelar, vevslängar, cylindrar, topplock och kolvar. Finns också nya (NOS) packningssatser.
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Re: ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av henrik123 »

Lolalola skrev:Sicka fynd, och ett sånt ställe du verkar ha varit på! Fräck moppe! :thumb:
Ja det va riktigt häftigt! fanns nog 50 moppar till och då va nog 20 redan köpta, säkert 100 fälgar och ca 50 sachs snurror 20 ilo 15 husqvarna och en 30 blandade jag ej kan namnet på och mängder med förgasare och lösa delar. och detta va det som syntes utan att öppna alla mängder med lådor och kartonger, tyvärr så hade sonen inte kunskap och möjlighet att gå igenom allt så det kommer en skrotfirma och hämtar allt. så har vi tur ser dom värdet i det och börjar lägga ut på tradera eller hyr en lokal och har en brakförsäljning, har man otur går allt som järnskrot.
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Re: ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av henrik123 »

SS440-80 skrev:Trevlig tysk det där :D
Ett högt tillverkningsnummer på motorn, så det är nog kickstart på den. Min Expressmotor måste jag cykelstarta.

Rösebäcken har en del motordelar, som kopplingsdelar, vevslängar, cylindrar, topplock och kolvar. Finns också nya (NOS) packningssatser.
Tack för tipset ! Så fort den åker in i garaget skall jag reka av detta och beställa.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av Lolalola »

henrik123 skrev:
Lolalola skrev:Sicka fynd, och ett sånt ställe du verkar ha varit på! Fräck moppe! :thumb:
Ja det va riktigt häftigt! fanns nog 50 moppar till och då va nog 20 redan köpta, säkert 100 fälgar och ca 50 sachs snurror 20 ilo 15 husqvarna och en 30 blandade jag ej kan namnet på och mängder med förgasare och lösa delar. och detta va det som syntes utan att öppna alla mängder med lådor och kartonger, tyvärr så hade sonen inte kunskap och möjlighet att gå igenom allt så det kommer en skrotfirma och hämtar allt. så har vi tur ser dom värdet i det och börjar lägga ut på tradera eller hyr en lokal och har en brakförsäljning, har man otur går allt som järnskrot.
*håller hårt för öronen, trallar högt för mig själv och springer tårögd ut ur rummet*
HSE
Inlägg: 5534
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av HSE »

Ja, jag mins för en 30-40 år sedan när en gammal moped och MC handlare som var sjukpensionär blev mördad av några grabbar som tack för att han brukade ställa upp och hjälpa dem med deras mopedrar. En dag när jag tippade ett lass på Kungälvs soptipp såg jag en skrothög med mopedramar osv. När jag frågade personalen så var det den mördades ställe som kommunen rensat upp, han saknade arvingar och stället var nedgånget. Så allt hamnade på återvinningen :( Ett sorgligt slut på alla sätt...
henrik123
Inlägg: 210
Blev medlem: 12 maj 2011, 23:00
Ort: bebbens stad.

Re: ÖRNEN Express RADEXI III

Inlägg av henrik123 »

Skall forska lite i vad skrothandlarna heter och se om jag kan söka samband på något sätt, hade ju vart en bra affär för alla om sakerna kan nå den breda marknaden ist för smältugnen, Tyvärr har jag själv ej tid eller kunskap för att köpa ett sådant parti, Skall dock meddela om jag får någon träff.
Skriv svar