Gandalfs Suzuki K50

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Gandalf
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 sep 2016, 20:44

Gandalfs Suzuki K50

Inlägg av Gandalf »

Ja de hela började me att man gått å varit lite småsugen på att skaffa gammelmoppe ett tag, körde suzuki ts50 när ja va 15 (e nu 24) å ville då även ha en k50.
så de senaste året har man sneglat lite efter en, till Slut dök en upp i Karlshamn.
blev att jag köpte den via telefon och åkte upp dagen efter och hämtade den, där är rätt mycket som behöver fixas med den och den var inte Heller körbar vid köpet.
så nu tänkte ja köra ett moppeprojekt för första gången på 10 år :D vet inte riktigt hur jag vill ha den i slutändan men de ger sej väl med tiden :wink:

Här är den lastad och påväg hemåt
Bild

Ville ha igång den innan jag började riva den, så fick beställa nytt tändningslås, gasvajer, tändstift å tändhatt sen hoppade den igång på andra kicken fastän soppakranen läckte som ett såll :)
Bild

Så de blev ett par testkörningar, framskärm å kåpor demonterade :)
Bild

Efter en liten stund va de mesta nerplockad, resten sparar jag till nästa gång ;)
Bild

Tanken va jäkligt fult målad, provade att smeta på lite färgborttagning för att se hur den sett ut innan
Bild

De va allt för denna gång :)
Senast redigerad av Gandalf den 15 okt 2016, 17:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Gandalfs Suzuki K50

Inlägg av Lolalola »

Passar tanken från dom där äldre på en sån som du har tro? Den är ju så brutalt häftig. :)
Gandalf
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 sep 2016, 20:44

Re: Gandalfs Suzuki K50

Inlägg av Gandalf »

Du de har jag ingen aning om, håller på att läsa på lite mer på k50 så ja får kolla på en sån ;)
Skriv svar