MCB 125 T

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

På bild ovan syns ett "bakstycket" till lyckta bak. Ser och är väldigt skitigt men är som ny under detta! Tog lite autosol och gnuggade lite o fick det att bli riktigt fint som ses på kanten. Är någon som behöver så har jag en över o dessa är til -70 -71. Och även en nos sving, som jag köpte tidigare och hade tänkt modda så det passade sachsnav med. Men väntar tills jag hittar rätt!
Intresse så säg till.
image.jpg
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
image.jpg
Här är resultatet! Tog sin lilla tid, men Är skitnöjd med resultatet:)
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: MCB 125 T

Inlägg av Lolalola »

Herregud så vackert! :thumb:
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
Tackar:) det gick ju bra ändå till slut! Har vart sjuk så har inte grejat nåt på slutet.
Har lite nya godisprylar som ska åka på!
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
Jag måste ta de gamla fästena på den gamla hasplåten och nita på den nya! Den nya är helt "ren" från sådant.
Sedan så har jag nya korrekta tankdekaler för bland annat -72.

Så en fråga till er som kan. Vad är det för bult till stödet?
Tack på förhand!
Sydstatare
Inlägg: 196
Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
Ort: Vena

Re: MCB 125 T

Inlägg av Sydstatare »

Kommer bli så grannt.. Är så avundsjuk.. slider_score.gif
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

Japp det kommer nog bli bra:) jag ska försöka få lite att hända nu i dagarna! En fundering är om jag kan ta ljusspolen från original tändsystem som är försett med brytare och sätta det på det brytarlösa motoplat som sitter idag? Då det inte sitter någon på det brytarlösa..?
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
image.jpg
Ett filter är införskaffat, tror det är vad som satt original till och med. Har rengjort styre från smuts, ytrost osv. Vart riktigt bra resultat faktiskt! satt även på nya gummin och rengjort reglage! Lagomt småpyssel på fredagskväll!

Har kommit över ett knutte original "stripes" eller vad man ska kalla det. Och kommer nog knappast att använda alla dessa! De satt för övrigt på E-Type iaf och sm50 mm kan jag tänka mig o säkert fler modeller. Om någon skulle vilja ha till sin renovering el liknande så är det bara att hojta så kan vi lösa det. Fortsätter med montering imorgon då jag plockat ner lite av hojen för kontroll av delar mm. Så kommer lite bilder då
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: MCB 125 T

Inlägg av Raketsport »

Så snyggt! slider_score.gif
//Jossan
Josefine Andersson
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
Japp:) har monterat stödet, samt rengjort luftburken lite lättodlad satt i nya filtret, reglagen, hjulen, lampan osv.
Så den börjar likna nåt nu!
Senast redigerad av Mcb80ts den 24 mar 2018, 13:44, redigerad totalt 1 gånger.
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Har tagit lös tanken för att rengöra inuti, skitig minst sagt var den! Kranar fick sig en omgång med! Har även rengjort utanpå tanken o kört lite rubbing. Vart bra iaf:)
Sen hade min sadel fått ett underbart mönster efter ett hönsnät(!) som legat på ett par år förmodligen, så tog svart skokräm och körde det på ett par vändor. Vart ju riktigt bra och blev av med nätmönstren!:D även kedjeskyddet är nu rengjort.
Har funderat på att lacka om det, samtidigt är ju hela crossen patinerad så känns ju lite fel egentligen?
Ny olja i motorn/växellåda, då det verkade vara i princip tomt på det innan!!
Så blir en provkörning inom kort! Är ju lite asfalt som tittat fram här uppe så då är det möjligt för en ordentlig provkörning!
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: MCB 125 T

Inlägg av billykid »

Snyggt jobbat Mcb80ts med din 125cc.... mistick_yes.gif ..är lite avis på hjulen...men får se hur mina hjul blir. :!:

Kollat lite på Monarks 125cc delar, hutlöst vad dom tar/får betalt för dessa delar. Som är skrot i många fall enligt mig då.. :cry:

Ska försöka hålla mig till 50cc..se om det lycktas och hur det går... :wink: :wink:
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

Tackar så mycket! Ja där tar du inte fel! Har lagt ganska mycket pengar på denna, och är inte helt klar..
Priserna drar iväg just nu på dessa tvåhjuliga fordon och delar.
Jag hade tur och hittade denna billigt, hade räknat med utgifter, men det går väldigt fort att nå "budgeten" ibland, och det tenderar att tillkomma saker på listan då o då! cocos_acc.gif

Blir roligt att se hur ditt bygge kommer att fortgå iaf! :) Är väldigt inspirerande, blir sugen på att själv ge mig på något framöver, vara lite mer kreativ!:)
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
Senast redigerad av Mcb80ts den 24 mar 2018, 13:47, redigerad totalt 1 gånger.
Mcb80ts
Inlägg: 218
Blev medlem: 16 apr 2016, 11:09

Re: MCB 125 T

Inlägg av Mcb80ts »

image.jpg
Har efter en del jobb fått fästen från gamla hasplåten till nos plåten, och vart bra! Och får tacka en forummedlem för den fina bromspedalen som behövdes väl!
Skriv svar