Kungen!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
evelinas pappa
Inlägg: 199
Blev medlem: 21 feb 2013, 00:00

Re: Kungen!!

Inlägg av evelinas pappa »

Börja med att testa i fälgbanan, så att du får dit nipplen. I annat fall borrar du upp navets hål i onödan.
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Ja vad skönt idag kom tre paket!! Varav två till Kungen både Däck från Tyskland å ett från Ettans mopeder innehållande bland annat dekaler nya handtag å lite annat. Något ojämn leveranstid från Ettans, detta paket kom på tre dagar de föregående på 10 dagar!!
Nu har jag inte haft någon direkt paketlängtan haft att göra under tiden!! Å än så länge ligger jag till och med före tidsplanen. Planerad återmontage ska påbörjas först nästa vecka.
Men gott att ha saker hemma också. Räknar ändå med en eller att par kompletteringar för garanterat har man missat något.
ku25.jpg
ku26.jpg
ku26.jpg (132.71 KiB) Visad 5942 gånger
En sak kan i alla fall avklaras mina ekrar passar perfekt ser fram emot få ihop även detta "bruksbygge"
I kväll blir de i alla fall grabbens innebandy men hoppas ändå få på sista lagret grundfärg på ram innan sängen i natt.
ku23.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Ok den hade jag glömt!!
Då jag bara vägrar köpa en hundratals dyr baklampa till detta bygget som ändå inte blir original!!
Så hade ja slängt iväg ett bud på en catalux 10 nos baklampa till cykel i alla fall tidsenligt rätt i lagom
fulsnygg 70tals design som plast! Hade tydligen vunnit denna i morse!! Då minnet är bra men kort och belagt utav finaste teflon!!
Har detta helt fallit ur tankarna!! Men nu rätt nöjd hoppas bara inte den blir allt för liten annars är de bortkastade 36kr!!
inte denna men samma modell i alla fall!! Nos i plastförpackning från domus gör sig inte så bra i bild!!
inte denna men samma modell i alla fall!! Nos i plastförpackning från domus gör sig inte så bra i bild!!
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Kungen!!

Inlägg av T M »

:twisted:
Blir bra! slider_score.gif

Ett par funderingar: det blir mycket vitt, lacka nedre gaffellbrygga med överrör gula & ev stripa fälgarna dito?
Svårt att säga konkret innan skärmar, tank och sidokåpor sitter på

Sen till baklyktan, jag funderar på en sådan här http://www.puchshop.de/puch-frameparts/ ... black.html" onclick="window.open(this.href);return false; till mitt åbäke staff_shutup9ou.gif dock är denna klassiker lite stor men priset är bra http://www.puchshop.de/puch-frameparts/ ... hella.html" onclick="window.open(this.href);return false; :?:
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Lack har jag gott om med tanke på att min nya spruta är betydligt snålare än vad jag varit van! Så allt kan hända dock tror jag inte brytningen blir
nämnvärt fel!! Ungefär lika mycket vitt som är svart i min Komar eller Mustang! Så tror balansen blir riktigt bra!! Med tanke på att originalen är typ allt grönt
lär denna bli betydligt nättare i färgkombinationen..
komar
komar
Mustang
Mustang
Men nu hemkommen från innebandyn läggning pågår sen blir det mer grundfärg innan sängen!!
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

AHA å då menar jag inte popgruppen!! Äntligen i alla fall färdig med grundfärgen för nu vart ramen färdiggrundad!!
17218646_1232445636840839_5422452837913847226_o.jpg
Kvarstår bara ett par lager California vitt till ramen!! Sedan montering mitt tvåveckorsprojekt kommit en bra bit på 5 kvällar!!
här vart kungen hemkommen i fredags för 6 dagar sedan!!!
här vart kungen hemkommen i fredags för 6 dagar sedan!!!
Visst i nuläget mestadels en hög blandade delar av nylackerat och renoverat med lite nyköpta detaljer.. Men ändå bara 5 kvällars arbete..
Visst i nuläget mestadels en hög blandade delar av nylackerat och renoverat med lite nyköpta detaljer.. Men ändå bara 5 kvällars arbete..
Tycker i alla fall jag...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Kungen!!

Inlägg av Raketsport »

Vilket tempo du har! :shock: Mejla över lite energi är du snäll.

Kungen verkar bli riktigt fin :D
//Jossan
Josefine Andersson
Säcken
Forumsponsor
Inlägg: 1338
Blev medlem: 17 mar 2009, 00:00
Ort: Mellerud
Kontakt:

Re: Kungen!!

Inlägg av Säcken »

alabamas73@hotmail.com
Tar gärna lite energi ja också..
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Nja rätt trött idag men ska ändå få på lite färg i kväll!! Mest så enkelt som tidspress tog på mig detta
som ett extra projekt men inte mer tid för de!! Så bygget får ske på den tid man har!! Planen ligger på att den till
största delen ska vara färdig på runt 14 dagar!! Eller i alla fall till största delen vara klar!!

Men alla kungar behöver e krona och fick i alla fall lämnat iväg sadeln till grevinnan idag!
Så hoppas på en sadel i klass med tidigare jobb..
Denna kröner numer min Comet
Denna kröner numer min Comet
å denna  min Compact
å denna min Compact
Utgångsmaterialet var dock inte de bästa denna gången!!
Räknar med en kungligare syn nästa gång vi ses!!
Räknar med en kungligare syn nästa gång vi ses!!
Men i kväll blir det åter lite lackeringsjobb men för nu lite soffvila
MNilsson
Inlägg: 37
Blev medlem: 01 nov 2016, 07:29
Ort: Småland

Re: Kungen!!

Inlägg av MNilsson »

Otroligt vad energi du måste ha!! Fort går det och snyggt blir det också. :D
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

MNilsson skrev:Otroligt vad energi du måste ha!! Fort går det och snyggt blir det också. :D
Bockar o tackar dock inte piggare än andra möjligen med vetskap byggs den inte nu och snabbt. Blir det inget innan nästa byggsäsong!!
Räknar med att den ska fylla upp ett litet "tomrum" i samlingen!! Den största utmaningen är faktiskt att inte bygga för bra alltså så lätt hänt!!
Ångar lite att jag inte riktade några bucklor i tanken. Men samtidigt glad över karaktär nog att hålla mig till planen..
Svårt för patina!! Eller patina är snyggt men inget för mig någon form av yrkesheder som inte pallar med den slitna looken!!
Så bygga fin men inte för fin! Svår balansgång de där!!
Men som kulbygge duger det gott och kulbygge har ju hela tiden varit planen!!

Men nu sover barnen så dags gå på ett lacklager till!! (som tur är om inget sker bara 2 besök där in kvar!!)
Kanske 3 för kommer lackera lampan vit men ännu inte bestämt mig kan bli såväl gul som svart!!
Hänger på lite detaljer en "Speciell" sadel och val av ljuddämpare. Eller val och val blir den ljuddämpare som fungerar bäst efter test till trim!
Men ännu ej provat ut grejorna!!
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Nä man lyckas inte varje gång!! Ja mindre bekymmer ramen ska ändå snurras på och ett sista lager läggas i morgon bara lite mer att våtslipa..
Vem vet en sovmorgon å skärpan kan behållas även nattetid i morgon.. Jaja ramen nu i alla fall mestadels caiforniavit...
ku29.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Ja till sist vart även de vita färdigt!! Blir till montera i nästa vecka men de tar sig så sakteliga!!
ku30.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

Dilemma o småtankar vi får se vart de bär av...
Alltså nu är jag mer än jävig men skitnöjd över färgkombinationen! Helt säker på att den kommer bli tjusig med den!!
ku32.jpg
I nuläget bara lite putt över att jag valde att ge tusan i den buckliga tanken och nog kunde ja valt lägga lite
underarbete på kedjeskydd!! Men fortfarande den ska inte bli en ömtålig "utställnings" moped av den.
Så är egentligen bara missnöjd över att jag vet att jag kan göra bättre haha..

Jaja åter till kungen då den knappast blir någon originalmoped av den funderar ja på några saker!! Tankarna går åt
överliggande avgasrör ev ett par överblivna Konidämpare bak som med 4cm höjning.
ku31.jpg
Samt något skyddsnät över framlampan! Men å andra sidan ett utseende bara ett utseende. Troligen bättre dra i ett avgasrör än en direktträff i motorn... hmm..

Sen klurar jag allmänt åt framlampan den i nuläget vit. Original ska den vara svart men mycket möjligt att den på min moped gör sig bäst gul??
Dagens tankar!! Ja blir nog till att montera ihop lite delar och få ett bättre helhetssyn innan dessa beslut!! Förresten någon som vet vart man säljer
"stenskottsskydd" i lämplig storlek??
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Kungen!!

Inlägg av Peter Holbrant »

ku2.jpg
å nu 8 dagar senare börjar de arta sig!!
ku34.jpg
ku33.jpg
Mycket kvar men en hel del gjort!!
Skriv svar