Min rostiga Compact

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Min rostiga Compact

Inlägg av Lolalola »

Färdig!
Jag har provkört och förutom att bensinkranen läcker så verkar allt lira som det skall. Hur den var att köra? Som en hög Compact med fyrväxlad 60cc ungefär. :)

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Min rostiga Compact

Inlägg av billykid »

thumb_up... :wink:

Med längre bakswing så måste det bli bättre vikt fördelning än originalet... 8)

Bulten till bakswingen, är den lagrad på nåt viss eller är det Steel against Steel... :?
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Min rostiga Compact

Inlägg av Lolalola »

billykid skrev: 11 dec 2019, 14:18 thumb_up... :wink:

Med längre bakswing så måste det bli bättre vikt fördelning än originalet... 8)

Bulten till bakswingen, är den lagrad på nåt viss eller är det Steel against Steel... :?
Nä det är stål mot stål. Eller ja... Röret från original-Compacten är breddat med ett par tjocka rörbitar längst ut och så gjorde jag ett par hylsor i kopparrör ute i svingbussningarna så den inte skulle glappa. Sen smorde jag in allt med fett och drog ihop.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Min rostiga Compact

Inlägg av billykid »

Lolalola skrev: 11 dec 2019, 15:09
billykid skrev: 11 dec 2019, 14:18 thumb_up... :wink:

Med längre bakswing så måste det bli bättre vikt fördelning än originalet... 8)

Bulten till bakswingen, är den lagrad på nåt viss eller är det Steel against Steel... :?
Nä det är stål mot stål. Eller ja... Röret från original-Compacten är breddat med ett par tjocka rörbitar längst ut och så gjorde jag ett par hylsor i kopparrör ute i svingbussningarna så den inte skulle glappa. Sen smorde jag in allt med fett och drog ihop.
.
.
Det funkar bra stål mot stål, det har flera gammal mopeder(med infettn.). Röret mellan stötdämparbult & bakskärmen måste också vara längre då.. :?:
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Min rostiga Compact

Inlägg av Lolalola »

Du menar där stötdämparna sitter fast där uppe? I trekanterna liksom. Nä det är det vanliga, men jag flyttade in och gjorde nya nere i svingen. :thumb:
Användarens profilbild
JoNo
Forumsponsor
Inlägg: 851
Blev medlem: 22 okt 2014, 09:16
Ort: Bollnäs kommun

Re: Min rostiga Compact

Inlägg av JoNo »

Har inte hängt här eller på fejjan så mycket på sista, men jävlar vilken kul moppe det blev! slider_score.gif

Har ju en söndersvetsad compactram som det ska bli något roligt av framöver, bra med lite inspiration.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Min rostiga Compact

Inlägg av Lolalola »

JoNo skrev: 05 feb 2020, 10:21 Har inte hängt här eller på fejjan så mycket på sista, men jävlar vilken kul moppe det blev! slider_score.gif

Har ju en söndersvetsad compactram som det ska bli något roligt av framöver, bra med lite inspiration.
Ja den blev riktigt bra, men det var inte riktigt min typ av moppe. Jag insåg det när den var färdig. Så jag skruvade ur den fina motorn och sålde chassit på Tradera. :)
Skriv svar