Crescent 2000 -56 V2,0
Crescent 2000 -56 V2,0
Hittade en -56:a på blocket!
Senast redigerad av gurkan den 03 jul 2018, 18:57, redigerad totalt 5 gång.
Re: crescent 2000 -56
Projektet är påbörjat.
Först skall den rensas på all färg som inte hör hemma, bromsvätska visade sig vara lämpligt.
Sen skall tomosfälgar och vettiga däck monteras
Först skall den rensas på all färg som inte hör hemma, bromsvätska visade sig vara lämpligt.
Sen skall tomosfälgar och vettiga däck monteras
Re: Crescent 2000 -56
Nu börjar det likna något!
Senast redigerad av gurkan den 24 jun 2018, 20:09, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Crescent 2000 -56
Skrapade fram ramnummer 676664, någon som kan förklara hur man avläser detta?
Senast redigerad av gurkan den 24 jun 2018, 20:09, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Crescent 2000 -56 - Custombygge
Prydligt bygge!
Häftigt att du kunde få fram originalfärgen, och i såpass där bra skick dessutom.
Häftigt att du kunde få fram originalfärgen, och i såpass där bra skick dessutom.
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: Crescent 2000 -56
Då är den tillverkad 1956, alltså första årsmodellen som börjar bli svår att hitta.gurkan skrev:Skrapade fram ramnummer 676664, någon som kan förklara hur man avläser detta?
Första siffran i ramnumret står för tillverkningsåret. Detta gäller endast Nymansmopeder 1953-1962.
Fin moppe, riktigt bra köp.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Re: Crescent 2000 -56 V2,0
Var och hämtade lite gott idag.
4-växlad maskin, med lite lösgodis bl.a tysk 5,5
4-växlad maskin, med lite lösgodis bl.a tysk 5,5
Re: Crescent 2000 -56 V2,0
Dags att rengöra tanken.
Ruskat runt småsten för att får bort den värsta rosten, sen 1,2kg citronsyra och varmvatten på det.
Ruskat runt småsten för att får bort den värsta rosten, sen 1,2kg citronsyra och varmvatten på det.
Re: Crescent 2000 -56 V2,0
Nu har jag kommit en bit.
Har löst bromsstopp för tomoshjulen och provmontetat styre, notera lyfthandtaget bak = NOS
I dagarna blir det däckbyte och se över motor.
Tips på fotbrygga mottages varmt!
Har löst bromsstopp för tomoshjulen och provmontetat styre, notera lyfthandtaget bak = NOS
I dagarna blir det däckbyte och se över motor.
Tips på fotbrygga mottages varmt!
Re: Crescent 2000 -56 V2,0
Ser verkligen skitbra ut!
Re: Crescent 2000 -56 V2,0
Snyggt och colt bygge...
Men att tänka på med det höga styret, får du en för stor brytkraft på styrstången.
Den håller inte, utan går av förr eller senare. Det har hänt många även vid andra
infästningar av höga styren. Vid tex 50km då styret går av....ej så bra..
Men att tänka på med det höga styret, får du en för stor brytkraft på styrstången.
Den håller inte, utan går av förr eller senare. Det har hänt många även vid andra
infästningar av höga styren. Vid tex 50km då styret går av....ej så bra..
Re: Crescent 2000 -56 V2,0
Tack för info.
Är det själva "höga" styret du tänker på eller vinkeln på det?
jag hade funderingar på att byta styrstam till något modernare... tips mottages.
Är det själva "höga" styret du tänker på eller vinkeln på det?
jag hade funderingar på att byta styrstam till något modernare... tips mottages.