Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av HSE »

Helt klart ett fynd till det priset.
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Ja vart bortbjuden på Tacos men hemkommen kan jag bara konstatera att det ska nog kunna likna en moped i morgon....
Surt nog får jag lackera om framgaffelns gaffelkrona får bli det första som görs så det hinner härda men bör hinna skruva ihop en hel del
i morgon ändå...
r70.jpg
r71.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Så ett äntligen från mig....

Gaffelkronan omlackerad.. De svartmålade delarna likaså vart gråa i morse gissar att den röda 2k färgen under inte var genomhärdad när den svarta färgen kom på?? Ja till och med nummerplåten färdig. Ändå är bara klockan strax 11.
r72.jpg
En sväng till Skene Järn köpa en påse gott och blandat montagematerial sen med tanke på lite extra härdning i färgen idag bör det vågas på lite montering.. Nu ska visserligen många saker snyggas till innan montering men helt klart är den ska bli körklar men inte färdigrenoverad innan veckans slut.. Hade från början ingen tanke på renovera en moped nu. Utan det bara blev så imed att tanken krävde lite "extra"
tank2.jpg
Så bestämde att fälgar får vänta lite möjligt att jag tar en fälg i taget någon barnfri regnig helg annars får det vänta för en hel del andra måsten att göra.. Oavsett nästa inlägg lär bli roligare om inte körbar så en bra mycket helare moped som presenteras lovar jag. Nu en kaffe sedan mot Skene järn..
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

En del gjort och en del kvar...
20200717_201958.jpg
20200717_202007.jpg
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Lolalola »

Nummerplåten blev skitsnygg! :thumb:
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Lolalola skrev: 17 jul 2020, 20:59 Nummerplåten blev skitsnygg! :thumb:
Tack... själv riktigt nöjd över den den vart i riktigt uselt skick tror till och med den gröna färgen vart hyfsat ok i nyans.. Gissade lite den vart väldigt solbränd. Sugen på att fortsätta men orkar inte efter maten får bli slötitta på TV i stället. Nya tag i morgon då ska den ihop...
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Ja erkänner är rätt jävig men tycker den blir bra.. lite el och reglage kvar nu... ja sen ekra om och byta fälgbanor.. färg över i alla fall och tur de lyckats buckla tanken. Misstänker barnen råkat sparka till den in i vägghängt skohylla.. får väl skylla mig själv som låtit den ligga i hallen en hel barnvecka..
20200718_080433.jpg
20200718_080505.jpg
20200718_080524.jpg
20200718_080537.jpg
20200718_080551.jpg
20200718_080620.jpg
20200718_080611.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Jodå fått ihop den och testkört. Som alltid vissa barnsjukdomar! Kedjan kuggade i någonstans, kunde inte hitta vad. Testade byta till en 415kedja hjälpte inte.. Insåg att det var kedjan som drog i skärmen ibland så vart lätt åtgärdat.. Testkört lite men förgasare ville flöda. Vart en massa skit flottörhuset vart bättre efter rengöring men flödade likt förbannat ytterligare en gång efter det så ska göras om ev en ny flottör. Ingen svindlande toppfart gjorde 55km.. Visst var 58km med Komaren men skiljer lite i drevning. Så tänkte dreva ett par kuggar. Men ett senare bekymmer. Elen fungerar inte men tror bara det är dålig jord på nylackerade ytor. Testade även ett par olika pipor i jamarcol ljuddämparen gav ett par km å efterdragit en hel del nu middag sedan blir det ut en sväng till följt av fixa elen..
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Lolalola »

Jösses! :shock:

slider_score.gif
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Så där efter några kortare turer.. Med enda bekymret flödande förgasare.. I övrigt riktigt trevlig Kör upplevelse klarar de flesta lut utan sacka. Precis som vanligt däremot började den sacka var jag tvungen växla ner för att inte förgasaren skulle flöda.. Men skulle köpa kaffe och kabel skor blev en längre resa typ 5mil med lite fikastopp. Så på sista stället får jag tipset förgasaren lutar ju kanske därför den flödar ett buntband senare o jösses vilken skillnad det bandet gjorde.
20200718_214527.jpg
Ska dock dubbelkolla i morgon för känns nästan för lätt lösning.. ja och något finare arrangemang än ett buntband..

Men det och elen blir morgonens bekymmer.. japp fick handlat både kaffe och kabelskor
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Ähh Elen fick bli nattens bekymmer och de vart lite av varje... Tutan fungerade inte pga blecket vridit sig i ljusomkopplaren.. Lyset lös inte pga av den nya framlampans strömbrytare behövde lite kärlek med en näbbtång för att börja fungera dödaren fungerade inte pga tjock lack vid en jordning. Dessa detaljer nu åtgärdade men ville inte starta och testa men allt fungerar nu med fluken så det lär fungera i skarpt läge åxå...

Nu sängen lite sliten vart en tuff vecka.. natti natt
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av billykid »

SS440-80 skrev: 13 jul 2020, 08:37 Ja jäklar! Nu vet jag vad jag ska göra idag. Det blir till att veva ihop en negerbollssmet och rulla mistick_yes.gif Ska vara pärlsocker på, inte kokos.


Du är effektiv Peter. Polacken är snart på hjul slider_score.gif
.
.Jodå kan veva ihop mycket med en pinsvets..***ler***.. :wink:
Bilagor
hb.bränn_Pinsvet_mini.jpg
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Re: Varför sikta lågt lika bra satsa på att få Sveriges snyggaste..

Inlägg av Peter Holbrant »

Så där vart bytt förgasare...
Från ubåt och 17mm vart ändå onödigt stort på denna..
20200727_141210.jpg
Klart snyggare lösning återstår dock lite filande då insug agerar onödig strypning.
20200727_170253.jpg
Skriv svar