En mindre moped

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: En liten moped

Inlägg av Lolalola »

I förrgår vid ett högfartstest nere på stora vägen började moppen liksom orma sig. Jag sänkte raskt farten, men istället för att undersöka anledningen till skakningarna fortsatte jag hem till en kompis. Väl där glömde jag helt av vibrationerna. Men när jag skulle åka igen var de desto värre, och när jag kom hem såg bakdäcket ut så här.

Bild

Då skickade jag efter ett däckpaket från Mopedrenovering och sedan igår eftermiddag har jag moderna däck med rotation och grejor. :D
Jag har även bytt ner mig till en vanlig ubåtsförgasare ity den orörda gamla 125-Mikunin gjorde mopeden lite svårkörd och hetsig. Det märktes på effekten, men själva kurvan blev mera jämn.
nbottning
Inlägg: 18
Blev medlem: 08 aug 2021, 23:02

Re: En mindre moped

Inlägg av nbottning »

Grymt bygge!

spocht_winner
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: En mindre moped

Inlägg av Lolalola »

Jo den blev rätt bra men den går inte in i bilen så som det var tänkt. Den är lätt att lyfta och det behövs ingen ramp, men även utan backspegel, lampan sänkt och ett smidigare gashandtag blir styret 5 centimeter för högt. Fast å andra sidan siter man helt ok och förra veckan körde jag nästan fem mil på raken utan att känna mig särskilt ledbruten. :D
Användarens profilbild
ESGEE
Inlägg: 548
Blev medlem: 10 jul 2020, 17:30
Ort: Heby

Re: En mindre moped

Inlägg av ESGEE »

Blev ju grymt, 5cm suger när halva planen var väl få in i bilen?
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: En mindre moped

Inlägg av Lolalola »

ESGEE skrev: 19 sep 2021, 21:19 Blev ju grymt, 5cm suger när halva planen var väl få in i bilen?
Ja visst gör det! Men den blev ändå rätt tung så... Äh jag har en Berlingo om det kniper. :D
Skriv svar