MCB Morini Gyromat

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
loomis
Inlägg: 11
Blev medlem: 02 sep 2008, 23:00
Ort: Målilla
Kontakt:

Inlägg av loomis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ser riktigt fin ut Josefine! :D

Har mailat "Bränslemannen" men vet ej om det funkar eftersom jag får mailet till mej. Kan det vara en kopia tro? Skickade 2 gånger eftersom jag började misstänka att jag tryckt på fel ställe. :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prova att skriva PM istället.
Jag provar också att maila dig, då ser vi om mailfunktionen är som den ska. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
OutbackJack
Forumsponsor
Inlägg: 311
Blev medlem: 10 jul 2008, 23:00
Ort: Jönköping

Marathon?

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramlade förbi...
En liknande har jag ju stående. fast jag tror min heter heta "Marathon"
Tyvärr har förre ägaren viftat alldeles för flitigt med sprayburken både här och där..så
Total blästring nödvändig.
Men den där roliga U-plåten över motorn saknar jag?
Går den att anskaffa eller måste det bli egentillverkat?
Har aldrig sett den i verkligheten så det kan ge vissa problem.. :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fanns ju lite såna där rasselmotorer i falun idag, såg jag när jag sprang igenom marknaden på 7 timmar.

huu vilken kondis man får av marknader i backig terräng <!-- </EdIndex> --></div>
Mcb1203+1209
Inlägg: 30
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00

Inlägg av Mcb1203+1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köpte en mcb 1203 (automatcompacten) för 700kr för några månader sen. Den var i delar men komplett. Nu fungerar den utmärkt och morini Gyromat motorn är riktigt trevlig. Packningssatsen finns att köpa från italien. Delar till förgasaren hittar man på dellortos hemsida. Kolvringarna är ett litet dilema, men jag hittade några som passade på nordscand.se. Tyvärr går den inte på tomgång utan man får hålla igång den lite genom att smågasa.
Den har bosch lilla svänghjul och en mindre tändspole. Den tändspolen kostar 500kr och är handgjord i italien. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du skrev Bosch lilla svänghjul?

Vad har det för mått?

Har hittat en motor "Nordtapp" liknande den motorn som sitter i bakhjulet, men den här sitter i framhjulet. behöver ett nytt svänghjul till den, därför intresserad av måtten <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar