byta styrlås
byta styrlås
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tjena, jag vill ta bort styrlåset på min F50GLX och undrar hur man får bort "niten" som håller täckplåten?
Är den gängad eller bara inslagen, går det att vrida ut den eller måste man borra upp den? <!-- </EdIndex> --></div>
Är den gängad eller bara inslagen, går det att vrida ut den eller måste man borra upp den? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Niten är bara inknackad,
med lite finlir så får du ut den hel,
ös på rostolja före så går det lättare
Har du nyckel, så du får ut låskolven, eller måste du borra ur kolven ?
Jag har gjort en enkel handledning till speedriders tidigare, kanske har den kvar i burken <!-- </EdIndex> --></div>
med lite finlir så får du ut den hel,
ös på rostolja före så går det lättare
Har du nyckel, så du får ut låskolven, eller måste du borra ur kolven ?
Jag har gjort en enkel handledning till speedriders tidigare, kanske har den kvar i burken <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Innan du börjar borra för att ta ut låset och ersätta det med ett nytt. Har du en låsfirma i närheten där du bor så kan det vara värt att åka dit och fråga om dom kan dyrka upp låset och ta ut det. Sedan kan dom plocka isär låset och se hur sprintarna sitter och fila en nyckel som passar. Kan vara värt att kolla om du inte redan har köpt ett nytt lås <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lät INTE billigt <!-- </EdIndex> --></div>
mallgroda skrev:Innan du börjar borra för att ta ut låset och ersätta det med ett nytt. Har du en låsfirma i närheten där du bor så kan det vara värt att åka dit och fråga om dom kan dyrka upp låset och ta ut det. Sedan kan dom plocka isär låset och se hur sprintarna sitter och fila en nyckel som passar. Kan vara värt att kolla om du inte redan har köpt ett nytt lås
Lät INTE billigt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->* mallgroda *tja 90 spänn år ju överkomligt
bra och tydlig anvisning hur låset demonteras tompa ska försöka ge mig på det.. <!-- </EdIndex> --></div>
bra och tydlig anvisning hur låset demonteras tompa ska försöka ge mig på det.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*tompa* bilderna talar nog sitt eget språk utan textremsorna oxå
håller med dig angående mopederna varför bara ha dom att titta på mopeder är ju till för att köras oxå, i det fallet finns det ju dessutom överflöd av godbitarna... <!-- </EdIndex> --></div>
håller med dig angående mopederna varför bara ha dom att titta på mopeder är ju till för att köras oxå, i det fallet finns det ju dessutom överflöd av godbitarna... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag försöker byta styrlås och det har gått relativt bra hittills med hjälp av tipsen och bilderna ovan, problemet är dock att en tidigare ägare brutit av nyckeln i låset så jag kan varken få in en skruvmejsel i nyckelhålet eller få ut nyckeln någon som har något knep för detta?
/almers <!-- </EdIndex> --></div>
/almers <!-- </EdIndex> --></div>