"Grymmen"

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha nu fattar jag varför vissa fick allergiska reaktioner, såg en E-typ med Kreidlermotor nånstans för några dagar sedan, dessa ramar sväljer det mesta verkar det som.
Raketarn: Jovisst är det samma kulör som Grymmen RAL 44400 eller "Crescent Vomit Green" som den oxå heter :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo e-typen är allt användbar till det mesta...här i ö-vik finns till och med en ombyggd till packmoppe...ska försöka ta bilder på den nästa gång jag ser den... :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håhå det går så sakteliga framåt, det lär inte bli nåt mer gjort i år men tror nog den ska vara klar i god tid till vårrallyn. Har provmonterat framgaffel och sett att iden stämmer så långt, nästa steg är bakswing och sedan lack av ram samt en miljon andra smådetaljer som dyker upp eftersom. Jag har tillfälligt gått ifrån Alabamaframfälg pga svårigheter att få fram rätt längd på ekrarna men vi får väl se vad det blir i slutändan. Nu sitter det en 15-tummare med "fel" däck fram.
Gott nytt år allihop slider_cheers.gif
Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det ser ju bra ut så här långt..grymmen blir ju exakt vad nammnet säger grym.. :D

du lär nog vinna racet att ha hojen färdig till vårrallyt..har ju inte hunnit med att börja slipa mitt projekt ännu :wink:
önskar med detta ett gott nytt år både till lorden och alla andra moppefreaks.... slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men va sitter de för skräp där nere där motorn ska sitta :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt!
Framskärmen blev riktigt bra tycker jag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du hämtat swingen...börjar ju bli lite nyfiken hur grymmen kommer att se ut stående på båda hjulen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet minsann varför han inte har tid till Grymmen.
Han är ju förtusan ute och smygkör plastmoppe!!!!
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmmm verkar som lorden blivit väldigt svag för plastankor..ja den bilden talar ju för sig själv evildevil vi får verkligen hoppas han hämtar sig så det inte blir en massa plastkåpor på grymmen oxå :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: Här ligger han i badet och svalkar av sig med en 7Up det blev för varmt på Grymen "kopia"
Bild
Kopian
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_anon.gif nu börjar det bli pinsamt :oops: Tusan också, hur kände ni igen mig jag försökte ju vara anonym. Förresten är det inte min scooter och jag ville inte köra men dom andra tvingade mig, Yoda så är det minsann. Dessutom var det mamma som sa åt mig att bada sådetså!
Håller på med swingaxeln förrexten men jag saknar fortfarande bakfälg. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm .. gick det bra ??


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
S_Compakt skrev:Hmm .. gick det bra ??


Bild
staff_gemini-1.gif
Inte för att jag önskar dig halvt ihjälslagen, men den var kul. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->träffade yoda och han hävdar bestämt att detta inte var hans fel :shock


Bild

han sa att du ratinaliserat bort hjulen på grymmen och lagt till lite plastkåpor så här är ju grymmen nu fast olackad i sin gröna nyans :wink:
Bild evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Raketarn: Du tror väl ändå inte på vad en halvmeters grön gubbe från rymden säger?
-Strong in him the force is???
Han kan ju inte ens den engelska grammatiken, hur kunde Lucasfilm anställa en sån skådis?
Är i dina hemtrakter i helgen och skall dammsuga Bjästa efter ett bakhjul, suck. Att det ska vara så svårt att hitta ett komplett hjul till en helt vanlig K50, det är ju lika svårt som att hitta locket till Skökans verktygslåda.

S_Compakt: Jodå(Yoda) en lindrig hjälmskakning bara och lite hydraulolja läkte från ena öronet men jag var snabbt på benen, man har ju "kraften" iallafall "the dark side" <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar