Zündapp Combinette 62

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->JAPP <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:JAPP
slider_thankyou.gif Tack Karlsson :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var nere och tittade på min i källaren, och min bromsaxel ser inte ut så.
Den är mycket kortare, lite svårt att se på bilderna, men inte mer än 4-5 cm

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då får man ta till bågsågen :lol: det är ju den yttersa delen som är braattha..
Och tack Björn för bilderna, nu såg jag hur fotbryggan sitter, nu blr det enklare att konstruera nått liknande ! <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra, du får höra av dig om du behöver någon mer bild.
Är det mambamotorn du ska byta till?

Jag har en treväxlad hand på min, lite ovant med så många växlar som regleras med handen, men känns lite kul samtidigt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
BjörnK skrev:Bra, du får höra av dig om du behöver någon mer bild.
Är det mambamotorn du ska byta till?

Jag har en treväxlad hand på min, lite ovant med så många växlar som regleras med handen, men känns lite kul samtidigt.
Hmmm.... :shock: Mambamotorn :roll: hur vet du.....har jag skrivit något om den... 8) .. skumt.. :lol:

Nja, detta är en motor som jag köpte liksom Braattha.... kunde ju ha den till Mamban, men den skulle igentligen ha en 80cc Suzuki snurra.. Det projektet får ligga nere en stund nu, pga ett plödsligt infall att göra en laxgratäng gjorde att jag missade lite grejor på Tradera som gick ut i samma veva :evil:

Nu väntar jag hem en stor kartong med prylar till Jul nu, så man kan färdigställa Combinetten, har ju inget att åka på för tillfället :?

Vi får se, vi får se........ :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja, du skrev att du skulle sälja Mustangen, så jag tänkte att du kanske sparade motorn.

Kul med paket till jul med mopedgrejer!
Det är tyvärr ingen arbetstagarjul i år, men jag ska ta ledigt i mellandagarna och gå igenom och sortera mina mopedprylar.
Börjar tyvärr bli en aning rörigt och jag hittar inte längre. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu fick jag det där härliga SMS:et :lol: "Ditt paket har kommit......"
ÄLSKAR sådana sms... mistick_yes.gif

Julen är räddad.... å ja som är ledig en hel massa.... ska hämta det i morgon, ska åxå köpa Congac så man får koka lite Lumumba i kylan.. 8)

Ljuddämpare, kolvar, congac, packningar, skruvar och Öl....mm..mm..
"Happy Me" :runaround: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har själv just tullat på julölen, gottigottgott!
Lycka till med såväl moppegrejer som konjak och det andra! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fel tråd kanske men är det nå´n som kan avgöra årsmodell på denna?
och om det är rätt grejjer på den osv
kan inget om dappar men jag skulle vilja ha en.

http://www.tradera.com/Zundapp-auktion_302483_124528213


Janne <!-- </EdIndex> --></div>
flora
Inlägg: 998
Blev medlem: 13 sep 2009, 23:00
Ort: Linköping

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svårt att säga vilken årsmodell det är men skulle tippa på 72-74 men är inte säker tyvärr. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är nog ett hopplock, motorn är av senare modell än resten. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är redan för dyr, den på Tradyra alltså :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nope.... En Zundapp kommer aldrig upp i sitt rätta värde 8)

Nog ser det ut som -69 -70 ?? även motorn va ?? Nja ... ja vet inte, när kom svarta kantmotorn ? -77

Nä, nu åker jag till affärn å hämtar min karong :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1191
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en 73-74:a, ser man på hastighetsmätaren som är rund, äldre har en fyrkantig hastighetsmätare. Ser ut som det mesta är orginal utom cylindern som är till en fläktkyld motor och är trim. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Skriv svar