E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]
Re: E-typ med zündappgrejor.
Jag var ute en sväng nu för en stund sen och funderar lite på att bygga landsväg igen. Fläskiga däck och det stora framhjulet även fortsättningsvis, men landsvägsmönstrade och ett vanligt lågt avgassystem. Resten blir kvar precis som det är. Kan det vara nåt, eller kommer jag att ångra mig tro?
Re: E-typ med zündappgrejor.
Jättefräckk moppe , jag hade nog haft den så som den är för trevliga skogskörningar .
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Re: E-typ med zündappgrejor.
Jag kunde inte hålla mig! Jag kom nästan lite efter på rallyt i Skene och längtade efter min E-type. Den var förjävlig på asfalt med sina fortfarande nya crossdäck så jag tog inte den. Men nu känns den bättre och mer användbar.
Fast jag har fått beställa nya däck. Det känns (läs ser ut) lite tunt ut baktill och fram är det ju fortfarande cross. Men jag hade en skum NOS-sadel och den där bågen baktill liggande och det var det ju kul att kunna använda grejorna. Jag får skaffa en annan baklykta också, för den som sitter på har jag lånat från Alabaman min. Fästet till avgasröret som jag kapade bort för fyra år sen hittade jag tillslut längst ner i skrotlådan. Då blev jag väldigt glad.
Fast jag har fått beställa nya däck. Det känns (läs ser ut) lite tunt ut baktill och fram är det ju fortfarande cross. Men jag hade en skum NOS-sadel och den där bågen baktill liggande och det var det ju kul att kunna använda grejorna. Jag får skaffa en annan baklykta också, för den som sitter på har jag lånat från Alabaman min. Fästet till avgasröret som jag kapade bort för fyra år sen hittade jag tillslut längst ner i skrotlådan. Då blev jag väldigt glad.
Senast redigerad av Lolalola den 27 jun 2017, 20:13, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
- Ort: Vena
Re: E-typ med zündappgrejor.
Så satans snygg denna. Gillar cross stuket mycke. Händer här annars? Hur ser de ut nu?
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
O såklart V8
Re: E-typ med zündappgrejor.
Tack tack, men nuförtiden finns det ju flera stycken snarlika här på forumet som håller hundra gånger högre finish och gå nästan dubbelt så fort.
Det var exakt ett år sen det, så i morgon blir det E-type till Skene. Jag hade tänkt åka på någon av Racingarna men det lär vara lerigt som fan och eftersom jag åker ensam skulle det bli nästan omöjligt att lasta i och ur dem. Bättre med E-typ då.Jag själv skrev:Jag kom nästan lite efter på rallyt i Skene och längtade efter min E-type. Den var förjävlig på asfalt med sina fortfarande nya crossdäck så jag tog inte den.
-
- Inlägg: 196
- Blev medlem: 03 nov 2015, 17:50
- Ort: Vena
Re: E-typ med zündappgrejor.
Släng ut lite mer bilder. De e alltid kul o intressant ju..
Puch, Crescent, Rex, Zundapp
O såklart V8
O såklart V8
Re: E-typ med zündappgrejor.
Nu är det dags för en uppgradering. Gaffeln från Zündapp 529 har jag aldrig riktigt gillat, och sen så har jag inte varit särskilt förtjust i att motorn sitter så högt i original Sachs-fäatena. Men jag har ju en MX-ram med ändrade fästen då va, och en hel massa Monark-grejor... och lite Yamaha. Så nu bygger jag om!
I morse:
Nu i kväll:
Gaffeln blir Yamaha, Puch och Monark. Med Zündapphjul, fast med en engelsk 19" fälg.
Bakhjulet nytt med Leleu-nav den här gången.
I morse:
Nu i kväll:
Gaffeln blir Yamaha, Puch och Monark. Med Zündapphjul, fast med en engelsk 19" fälg.
Bakhjulet nytt med Leleu-nav den här gången.
Re: E-typ med zündappgrejor.
Den här blir nog bra att köra gammal banvall med! Jag har länge tänkt göra det men aldrig fått tummen ur.
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Re: E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]
Jag ser ett tema på första lyft-bilden. Kul med tre snarlika MCB.
Jag håller med om att motorn hamnar lite högt i originalfästena. Ska bli kul att följa ditt nya projekt
Jag håller med om att motorn hamnar lite högt i originalfästena. Ska bli kul att följa ditt nya projekt
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Re: E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]
Ja jag funderar på att snabbspraya över den kromade tanken med blått och gult. Så jag kan ta en gruppbild. Nu har den gamla E-typen, som blivit slaktad, fått tillbaka sin originaLtank av nyare snitt, och det blir inte riktigt enhetligt med den.
Nytt för dagen:
Nytt för dagen:
Re: E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]
Den gillade jag!!
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Re: E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]
Fast det stör mig lite att motorn hamnat lite för högt för att riktigt passa in i linjerna.
Re: E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]
Det gick inte att få den värst mycket lägre eftersom jag då skulle ha behövt såga sönder eller ta bort det fina original-tvärstaget mellan rören. Det är ungefär 22 mm mellan motor och ramrör, minus oljepluggen förstås, vilket faktiskt är ca 5 mm lägre än med den här Sachsen...