E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

E-typ med andra grejor [ändrad rubrik]

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Under väldigt många år så vaknade jag ofta kallsvettig om nätterna efter att ha drömt mardrömmar om min stackars E-typ som rostade bort i en villaträdgård och som slutligen lär skall ha hamnat i en container. Jag gav nämligen bort den till min flickväns otacksamma lillebror. Men nu har jag skaffat en ny... E-typ, och nu känns det bättre.

Det var dock bara en tomram med tank som jag kom över billigt på en marknad, men med diverse Zündappdelar så börjar den bli ganska lik den jag hade en gång, fast bättre. Eftersom jag skarvat på och breddat vaggan så att jag kan ha tyskt hjul även baktill och istället för den fula japanska gaffeln med skivbroms som jag hade på min förra så har jag använt en germansk med schyssta bälgar. Men jag retar mig på tanken eftersom jag vill ha en kromad med knägummin och sen skall jag ta bort pakethållaren så att den korta skärmen (som inte sitter på ännu) kan få ett Lucas-bakljus och så skall sadeln få ett lite snyggare avslut. Men sen så... Jag funderar även på att måla den orange och blåmetallic men vet inte om jag vågar ta steget.

Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Senast redigerad av Lolalola den 19 jun 2017, 18:38, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser riktigt lovande ut. Gillade "flytet" mellan sadel och tank.
Om din skärm är hel, byt gärna med någon som har en skärm som är trasig i bakkant innan du kortar den. De börjar vara svåra att få tag i. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

bakskärm

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du ska och vill sälja bakskärmen så skulle jag vilja köpa den av dig
mvh TTURE <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ett intressant bygge att följa . <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

pakethållaren

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du kan ju montera denna istället för pakethållaren.passar på E-typen
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om du byter till dappetank också så är e-typen helt väck :hide: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kejsaren skrev:om du byter till dappetank också så är e-typen helt väck :hide:
Äh, jag har ju faktiskt sidokåpor också. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: bakskärm

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Ser riktigt lovande ut. Gillade "flytet" mellan sadel och tank.
Om din skärm är hel, byt gärna med någon som har en skärm som är trasig i bakkant innan du kortar den. De börjar vara svåra att få tag i.
tture skrev:Om du ska och vill sälja bakskärmen så skulle jag vilja köpa den av dig
mvh TTURE
Tackar tackar! Men skärmen är faktiskt kass. Den var lossliten ur fästena så det är hål stora som ballerinakex där skruvarna har suttit och sen så är den knäckt på mitten, plus att någon har böjt ut den med pollygrip ungefär bakom kedjan för att den väl har tagit i däcket eller nåt. Jag tror det fattas en mitt i det böjda också. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: pakethållaren

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tture skrev:Du kan ju montera denna istället för pakethållaren.passar på E-typen
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Jag såg ett sånt på Tradera i morse men nu verkar det vara väck. Jag får väl böja till nån egen grej. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja en sådan pryl skulle man lyckas få tag på skulle passa som en smäck till crazy-typen... :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det Zündapp eller E-type tank du tänkte byta till? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, den skall ju vara till en E-typ, det är ju den som är snygg, och ett sånt jävla jobb det skulle vara att få till det med alla dom där plåtarna undertill på Zündapptanken. Jag såg förresten just en till E-type på Tradera men allt löst fattades och så var den nog väldigt dålig i kromet. <!-- </EdIndex> --></div>
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:ja en sådan pryl skulle man lyckas få tag på skulle passa som en smäck till crazy-typen... :D
den är till monark 50 sachs cross och passar super på E-typen .He he du har ingen extra bakskärm till E-typen att byta med mot den <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej tyvärr det är dåligt med nån extra bakskärm för tillfallet...dom jag har sitter ju på mina moppar :) men din bygel skulle verkligen sitta fint på min nuvarande ombyggnation av en -75 e-type*crazy-typen* som jag tänkt göra något udda av.. :wink: vill ju gärna få väck pakethållaren på den.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
tture
Inlägg: 1408
Blev medlem: 07 maj 2009, 23:00

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:nej tyvärr det är dåligt med nån extra bakskärm för tillfallet...dom jag har sitter ju på mina moppar :) men din bygel skulle verkligen sitta fint på min nuvarande ombyggnation av en -75 e-type*crazy-typen* som jag tänkt göra något udda av.. :wink: vill ju gärna få väck pakethållaren på den.. 8)
du har pm
mvh TTURE (LASSE) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar