<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->3-4 mm var det inte meningen du skulle dra fast muttern ?
det järnet böjer sig som en gummisnodd,
jag är nog inne på 10 mm järn om det ska va till nån nytta <!-- </EdIndex> --></div>
Specialverktygsfråga
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm..... jag hade ju tänkt förstärka med ett järn "på tvären" (så det blir en T-profil) som någon annan nämnde... eller svetsa ihop två 3 mm's järn. Det är jag övertygad om skulle räcka!
Men 10 mm böjer man nog inte utan lite värme...
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
Men 10 mm böjer man nog inte utan lite värme...
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nämen, titta här! http://www.tradera.com/Haknyckel_till_Avgasmuttern-auktion-77599530 <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den killen är ju ett geni på verktygstillverkning, verkar ju vara ett kanonverktyg för muttern... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade ett originalverktyg i en verkstadshandbok för Sachs 50 från 1956:
Det var nåt sånt jag var ute efter. Men specialaren i traderaannonsen är ju helt lysande!
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
Det var nåt sånt jag var ute efter. Men specialaren i traderaannonsen är ju helt lysande!
/Tomas <!-- </EdIndex> --></div>
--
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19
Mustang 579 Sport -57
Crescent 1136 -59
Monarscoot 901269 -69
Zündapp 422 -56
Suzuki GT380 -72
Triumph Bonneville T120 -19