Crescent Ekonom MCB 1185

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
mptre
Inlägg: 13
Blev medlem: 18 jun 2008, 23:00
Ort: Borås

Crescent Ekonom MCB 1185

Inlägg av mptre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Tänkte bara visa lite bilder från renoveringen av min Crescent Ekonom MCB 1185 från 1969 som jag och pappa renoverade hösten/ vintern 2007.
Se och njut!

Bild

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Bränslemannen

Snyggt jobbat

Inlägg av Bränslemannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till en fin renovering! slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice! :D thumb_up
Bra val att köpa en med redan fina skärmar. De måste ju vara löjligt svåra att få tag på.

Tusan, nu blev jag ju ännu mer sugen på en Ekonom. Har länge funderat på att skaffa en "bruksmoppe", stum eller fjädrad. Men Ekonomen har ju sin fördel i bakhjulsfjädringen, så den är säkert 100ggr bekvämare... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Nice!
Tusan, nu blev jag ju ännu mer sugen på en Ekonom. Har länge funderat på att skaffa en "bruksmoppe"
Typiskt fruntimmer 8) Så fort dom ser nåt snyggt så vill dom ha en likadan själv :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:
Raketsport skrev:Nice!
Tusan, nu blev jag ju ännu mer sugen på en Ekonom. Har länge funderat på att skaffa en "bruksmoppe"
Typiskt fruntimmer 8) Så fort dom ser nåt snyggt så vill dom ha en likadan själv :D
Ha, ha! :lol: Du har helt rätt!!! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:
Raketsport skrev:Nice!
Tusan, nu blev jag ju ännu mer sugen på en Ekonom. Har länge funderat på att skaffa en "bruksmoppe"
Typiskt fruntimmer 8) Så fort dom ser nåt snyggt så vill dom ha en likadan själv :D
Typiskt Uppsalabor, så fort dom får se en snygg avatar så vill dom ha en likadan själv............ :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Användarens profilbild
Kirre
Inlägg: 383
Blev medlem: 07 okt 2008, 23:00
Ort: Kalmar

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en sån som jag håller på att renovera.
Vilket lyx med rostfria skärmar!
Det såldes ett par på tradera tidigt i sommras men dum som man var så bjöd jag alldrig på dom.
Ska snart lämmna allt på lack, har haft iväg grejorna på blästring och sen la dom en epoxigrund som jag kunde spackla på :lol:

Den är helt underbar att åka på men kanske inte den snyggaste modellen!!

Kommer nog att sitta en 3-vxl motor på min men måste kolla den först för ettan hoppar ur ibland.
Är det någon som vet vart man får tag i dom klistermärkena som sitter på tanken?
Tänkte ev måla det som är rött på bilden i blått, skulle vilja ha liknande den som var på 1279.
Är det någon som vet färgkoden på den?
Bifogar en bild före renovering

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla autoarkiv i sunne :) dom har nog märken till dom flesta mopparna <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
mptre
Inlägg: 13
Blev medlem: 18 jun 2008, 23:00
Ort: Borås

Inlägg av mptre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kromet ser fint ut.. Har du kromat om någonting eller var det så fint? :D <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

1185

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag säger bara en sak 1185 orna är livsfarliga haha sålde min till Norge för man skulle slippa dessa farliga farkoster men vad gör man jo skaffar 2 till, dessa moppar är ju nästan gratis 500 för den ena 300 för den andra, håller som bäst på att konvertera till modernare stuk med k50 framgaffel samt hjul och sving och skivbroms och suzuki or 50 motor hälsn Cobra karlsson <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm läter ju otroligt billigt...var hittar du dina moppar någonstans :D
lär väl knappast vara på blocket eller tradera slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej jobbar kompisar är bra att ha <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Re: 1185

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Jag säger bara en sak 1185 orna är livsfarliga
Nja, inte är väll dom så faliga! lite lätt för att tippa bara (BAKÅT) bastard_inside_sign <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: 1185

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:
cobra karlsson skrev:Jag säger bara en sak 1185 orna är livsfarliga
Nja, inte är väll dom så faliga! lite lätt för att tippa bara (BAKÅT) bastard_inside_sign
He,he! Välkänt klipp på Cobra Karlsson. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det klippet är det nog många som sett ,haha, kul man kan glädja andra men det gjorde bra ont i ryggen dagen efter hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar