renovering av 50ss limpa ..::UPPDATERAD::..

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
mocklarn
Inlägg: 148
Blev medlem: 30 okt 2008, 00:00
Ort: Tidaholm

renovering av 50ss limpa ..::UPPDATERAD::..

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har nu börjat med att renovera min gammla 50ss dyna, den blev överkörd av en liten traktor för ett antal år sedan men jag fick fason på den tillslut, efter en hel dels bankande :roll:
bild nr 1 är när jag precis strippat sadeln på överdraget och fjädrarna.
bild nr 2 så är den färdigriktad.
Bild

Bild

fler bilder kommer allt eftersom.

/mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
mocklarn
Inlägg: 148
Blev medlem: 30 okt 2008, 00:00
Ort: Tidaholm

Re: renovering av 50ss limpa ..::UPPDATERAD::..

Inlägg av mocklarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har någon ett förslag på vad man skulle kunna använda för gummi över fjädrarna så skulle det vara bra :wink:

/mocklarn <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, jag gissar att det är stoppningen mellan fjädrar och galon du är ute efter. Gå på någon bilskrot och kolla efter en gammal VW bubbla eller buss, de har nåt som kallas gummitagel under stolklädseln som du kanske skulle kunna använda, det är lite olika tjocklek på skivorna beroende på var de sitter(sits eller rygg) men om du tar från baksätet så är det ganska stora bitar att klippa ur. <!-- </EdIndex> --></div>
Energizer
Inlägg: 158
Blev medlem: 10 dec 2007, 00:00

Inlägg av Energizer »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska bli kul att se hur du gör den här, med nytt gummi och överdrag då jag själv har samma problem. Tydligen finns det att få tag på gummi från vissa industri verkstäder, vet inte hur det är där nere men här finns det gott om det så kommer höra efter om jag kan få tag på 1-2mm gummi som är mjukt nog att forma och sy i :? Vilket inte kommer bli det enklaste, väldigt avancerad dyna det här.
Att lämna in är inte ett alternativ då jag håller mig inom rimliga kostnader, samt att jag har en liten policy att göra allt i en renovering själv :roll: .. En sadel makare kan nog inte ens göra ett nytt överdrag till dom här,

eventuellt självaste överdraget i galon men antar att det där med gummi under är ett undantag för dom här sportdynorna?.. Annars får man väll ta och byta ut gummit till t.ex hårt skummgummi, typ som sittunderlag :idea: ..

Finns ju en del som har klätt om sånna här dynor, vore bra om ni som gjort detta kunde tippsa och berätta hur ni gjort :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar