PipaZ - Suzuki K50 M från 1976. 1/8-13 TILLSALU!!!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

PipaZ - Suzuki K50 M från 1976. 1/8-13 TILLSALU!!!!

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajjemen, hemkommen för en stund sedan. Hade tydligen ringt en hel del på den. Men turen stod på min sida som ringde först 8)
Någon som vet hur man kan se att det är en K50-II?

Bilder;
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Vilka racerdäck 8)
Bild
Bild

Jag tycker iallafall att det var ett fynd :lol:

// PipaZ <!-- </EdIndex> --></div>
Senast redigerad av PipaZ den 31 jul 2013, 22:41, redigerad totalt 1 gånger.
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med en till K50 ägare :D
Har som sagt en själv som jag har renoverade för något år sedan fast det är en lite nyare modell :)

Har du några frågor så kan du alltid Pm.a mig/skriva i tråden så ska jag försöka svara :)

Här kan du kolla årsmodell och vilken typ du har 8) http://www.bluehillroad.com/cl/Moppar/K50/Modellisting%2050cc.jpg :

Även om K50 II och "vanliga" K50 har ganska olika delar så är det tyvärr ofta så att många delar blivit utbytta till nyare eller t.o.m äldre varianter än det som satt på mopeden från början, så det ända säkra sättet är att kolla ramnumret med hjälp av listan som finns i länken ovan :) <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Inlägg: 382
Blev medlem: 31 jul 2010, 23:00
Ort: Mellerud / Göteborg
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis! :D

Vore ju snyggt att renovera den i Café-Racer stuck!

Bild från raketsports "Läsarnas mopeder":

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Kul med en till K50 ägare :D
Har som sagt en själv som jag har renoverade för något år sedan fast det är en lite nyare modell :)

Har du några frågor så kan du alltid Pm.a mig/skriva i tråden så ska jag försöka svara :)

Här kan du kolla årsmodell och vilken typ du har 8) http://www.bluehillroad.com/cl/Moppar/K50/Modellisting%2050cc.jpg :
Haha, Joodå. jag är lite av en allätare :wink:
Trevligt!
Kommer nog komma något Pm eller så :wink:

Vart står Ramnr på dem? Tack för en sjukt bra tabell!!!

bjo skrev:Grattis! :D

Vore ju snyggt att renovera den i Café-Racer stuck!

Bild från raketsports "Läsarnas mopeder":

http://www.raketsport.com/alf_edling_k50.jpg

Tack!
Haha, kanske det :P
Lite fränt iallafall!

En fråga bara, vars sitter förgasaren? Är den typ INNE i motorn eller? :lol: :oops: :oops:
Hellre verka dum o fråga än att INTE fråga och förbli dum! <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramnumret brukar sitta vid infästningen för framgaffeln på Suzuki K50 mopeder :D

Ja Suzuki har en ganska "egen" design på motorn så förgasaren sitter faktiskt innanför den "långsmala" motorkåpan till höger på motorn (om man tittar bakifrån) 8)
Fråga på du bara, det är ofta så man lär sig :) <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Ramnumret brukar sitta vid infästningen för framgaffeln på Suzuki K50 mopeder :D

Ja Suzuki har en ganska "egen" design på motorn så förgasaren sitter faktiskt innanför den "långsmala" motorkåpan till höger på motorn (om man tittar bakifrån) 8)
Fråga på du bara, det är ofta så man lär sig :)
Där gasvajern går ner alltså, trodde det var något sånt konstigt :P
Men det sticker upp en liten vajer utan hölje genom hålet oxå, är detta choken? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var rädd om framskärmen
http://www.tradera.com/Framskarm-K50-auktion_302491_128533458
man kan tro att det är guld i dom :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->"Men det sticker upp en liten vajer utan hölje genom hålet oxå, är detta choken?"

Förstår inte riktigt vad du syftar på :?
Försök att förklara lite grundligare :) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:"Men det sticker upp en liten vajer utan hölje genom hålet oxå, är detta choken?"

Förstår inte riktigt vad du syftar på :?
Försök att förklara lite grundligare :)
skulle tippa på ja att de e choken som sticker opp om de e en wire till som sticker upp bredvid gaswiren. kolla gärna min k50 pipaz. skoj att fler än ja tar sig an denna modellen. skall leta upp ramnumret på min me o kolla av mot listan. spännande o se om de stämmer om årsmodellen! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Var rädd om framskärmen
http://www.tradera.com/Framskarm-K50-auktion_302491_128533458
man kan tro att det är guld i dom :roll:
Min har tappat lite guld i mitten :( Bucklig o så är den med :/ Men, det KANSKE kan gå att rädda lite iallafall :)

Roos skrev:"Men det sticker upp en liten vajer utan hölje genom hålet oxå, är detta choken?"

Förstår inte riktigt vad du syftar på :?
Försök att förklara lite grundligare :)
Sticker upp en vajer bredvid gaswiren typ, ca 1cm ifrån kanske. Förstår du nu eller ska jag ta bild på det? :)
NiklasHögberg skrev:
Roos skrev:"Men det sticker upp en liten vajer utan hölje genom hålet oxå, är detta choken?"

Förstår inte riktigt vad du syftar på :?
Försök att förklara lite grundligare :)
skulle tippa på ja att de e choken som sticker opp om de e en wire till som sticker upp bredvid gaswiren. kolla gärna min k50 pipaz. skoj att fler än ja tar sig an denna modellen. skall leta upp ramnumret på min me o kolla av mot listan. spännande o se om de stämmer om årsmodellen!
Jajjamen, den jag menar! :)
Kommer jag att göra :) Yes :)
Jag hittade dock inte mitt ramnr :? <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här brukar ramnumret sitta :)
Bild

Hittar du det inte så beror det troligtvis på att det är övermålat :?
Då numret i 99.9% av fallen är instansat i plåten så kan du ju alltid försöka att ta bort färgen med något färgborttagningsmedel (Cellulosaförtunning tex) :D

Chokewiren brukar förresten gå ner på ungefär samma ställe som gaswiren, så det borde vara den. (förstod vad du menade nu) :) <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Här brukar ramnumret sitta :)
http://img859.imageshack.us/img859/4711/1979k50blueleftside500.jpg

Hittar du det inte så beror det troligtvis på att det är övermålat :?
Då numret i 99.9% av fallen är instansat i plåten så kan du ju alltid försöka att ta bort färgen med något färgborttagningsmedel (Cellulosaförtunning tex) :D

Chokewiren brukar förresten gå ner på ungefär samma ställe som gaswiren, så det borde vara den. (förstod vad du menade nu) :)

Jag hittade det nu! :D
Okej, då borde det vara chokwiren då :) Vart ska den gå då? För det är väl inte meningen att man ska dra i den lilla bit wire som finns? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha nej det ska den inte :lol: Den ska gå till ett reglage som brukar sitta under gashandtaget :) <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ
Inlägg: 1060
Blev medlem: 16 jan 2011, 00:00
Ort: Mölltorp

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Roos skrev:Haha nej det ska den inte :lol: Den ska gå till ett reglage som brukar sitta under gashandtaget :)

Får jag fråga vilket ramnummer du hade? :D
Okej, xD


Ramnummret: K50-197152 Ska det inte vara mer?:S
MotornNummret: K50-198175 <!-- </EdIndex> --></div>
Roos
Inlägg: 676
Blev medlem: 27 feb 2011, 00:00
Ort: Kilafors

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om ditt ramnummer är "K50-197152" så innebär det
enligt listan som vad jag vet är korrekt, att den ligger mellan 196401-226710 vilket berättar att det är en K50 M från 1976 8) :D

EDIT: Chokereglaget sitter inte under gashandtaget, det sitter under kopplingshandtaget :oops: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar