Crescent F-50 X 2

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Crescent F-50 X 2

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer ett par bilder på mina 2 st F-50, som är under
renovering.

Den "Prowler Orange" F-50 är lackad med färgkoden som är under rubriken "Färgkoder" :wink:
Vidare har den fått en halvblank svart ram.
Framgaffel från YZ80.
Nytt sadelöverdrag.
Motorn blir antingen en Sachs 50/6 GS eller en Gilera med 80cc kit och 24mm mikuni.

Den blå är även den lackad med en kulör från Chrysler;) så nära orginal kulören som möjligt.
Även denna har fått ett nytt sadelöverdrag;)
Denna kommer endast att bli i orginal skick.

Hoppas det underhåller;)





Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad snygga de är! Kul att ha en av varje. Jag blev ruggigt sugen på en 76:as F50 med glasfiberskärmar.
Det skulle vara jätte intressant att få se arbetets gång på dessa eftersom vi håller på med en F50 också.

Har du ett fräscht baklyktsfäste över?

Skicka gärna in koden på den blå också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Vad snygga de är! Kul att ha en av varje. Jag blev ruggigt sugen på en 76:as F50 med glasfiberskärmar.
Det skulle vara jätte intressant att få se arbetets gång på dessa eftersom vi håller på med en F50 också.

Har du ett fräscht baklyktsfäste över?

Skicka gärna in koden på den blå också.
Man tackar!
Tyvärr har jag inte det:(.
Ni har inte en "gummi framlampa" över? Har ju fel sort till min-76:a:(
Jag sålde en på Tradera för ett tag sen...Ovetande vad den var till:(
Nya sadelöverdrag vet jag dock var det finns om ni behöver... Kopior, men riktigt fina...Såndana som sitter på mina;) 430:-

Mvh Niklas "pule" <!-- </EdIndex> --></div>
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Nu börjar den ena bli färdig .

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu börjar det likna nåt!
Lite inkoppling av elen, så e den nog klar. Har redan blivit några mil :twisted:
Man håller ju på att renovera huset, så det får ju mopparna lida av...
Är det orimligt att få runt 10 K för en sån här?
(Hastighetsmätare finns och fungerar, motor helrenoverad och shimsad,växlar perfekt,fel avgaskrök dock)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och den andra F50 skräm upp den ordentligt du har ju turbon på hyllan :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Och den andra F50 skräm upp den ordentligt du har ju turbon på hyllan :wink:
Jag har ju tänkt att ge den en stygg motor,dock ej turbo konverterat....
Har ett par Sachs 50/6 gs motorer, samt en YZ80 -81 ståendes... Kompisen gjorde precis en ny vevstake till sin Gilera motor och dammade på en cylle från YZ80 -81 på den...Han använde även tändningen från den, funkade hur bra som helst.Mätte upp han på jungfruturen till +100km/h med bil.(Jag har ju också en nyrenoverad Gilera motor i min hylla... :twisted: ) <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg sak det där! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fin thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gs motorerna är ju lite joxande med drev mm. Men Gilera med 80 yz är inte illa :shock:
Jag har på en av mina F50 en EKF motor med Atena 80 cc och 24 mm Delorto Går ca 100. <!-- </EdIndex> --></div>
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Gs motorerna är ju lite joxande med drev mm. Men Gilera med 80 yz är inte illa :shock:
Jag har på en av mina F50 en EKF motor med Atena 80 cc och 24 mm Delorto Går ca 100.
,
Det är en trevlig setup :)
Polaren får agera försökskanin,funkar kittet ska han göra några stakar till... En ska jag ha :wink: Svarv, tig ,press och öl e en bra kombination :)
Och moppe forum såklart :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gör mina stakar själv. tar lagerringen från en ny stake och krymper o den i hemslöjdade staken av aluminium !0 mm längre :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
pule
Inlägg: 59
Blev medlem: 03 feb 2008, 00:00
Ort: Vargön

Inlägg av pule »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag gör mina stakar själv. tar lagerringen från en ny stake och krymper o den i hemslöjdade staken av aluminium !0 mm längre :wink:
Menar du att det borde funka med en stake av alu? till ca 10 till 14 K varv? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har tillverkat en del och har just nu två i drift. Går åt till EKF motorn med 80 ts cylindern. 44 i slag och 48 i borr och hemslöjdat förbränningsrum i orginaltoppen.
Gissar att jag har ca 14 hp <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Och jag kan säga att conrads ekf'er går grymt! evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar