Hur polerar man motorkåpor i aluminium ???

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
hammonddme100
Inlägg: 539
Blev medlem: 27 maj 2008, 23:00
Ort: Mellerud

Hur polerar man motorkåpor i aluminium ???

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte försöka mig på att få lite glans på mina motorkåpor i aluminium,
men vad ska man använda?

Måste man köpa dyra polermedel, eller finns det något bra universaltrick
som funkar ??? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra sida att börja läsa om polering http://www.polerverkstan.se/ <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100
Inlägg: 539
Blev medlem: 27 maj 2008, 23:00
Ort: Mellerud

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har läst lite på den sidan, och den är verkligen informativ och bra,
men jag funderar på om det inte finns nåt enklare för oss vanliga dödliga som kanske inte har riktigt samma höga krav ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
mallgroda
Inlägg: 421
Blev medlem: 18 feb 2008, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av mallgroda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tyvär finns inga genvägar. Resultatet blir vad man har för grejor att använda. Om du går in på en affär som säljer ur Luna katalogen eller motsvarande (Biltema/Jula/clas ohlson) så finns det polersatser att köpa som är användbara. <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100
Inlägg: 539
Blev medlem: 27 maj 2008, 23:00
Ort: Mellerud

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok. Det kan ju vara ett alternativ. Ska kolla på detta när jag besöker Biltema nästa gång. <!-- </EdIndex> --></div>
Amazon_jerka
Inlägg: 331
Blev medlem: 20 jan 2009, 00:00
Ort: Mariestad

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Våtslipa, våtslipa, våtslipa när blåsorna börjar komma i händerna är det dags att börja med auotosol och lumptrissa på smärgel.

Funkar kanon <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar