Lady La-strada

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var iväg o kikade på lite bil o mopedutställning idag o fotade denna direkt o kom o tänka på din lady. slänger upp fotona ja tog. hoppas inte du tycker ja knycker tråden!

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:drewl: Ännu snyggare i svart <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev::drewl: Ännu snyggare i svart
Håller med, har aldrig sett ngn sådan förr. Fanns de i Svart när det begavs sig?
Eller har renoveringssnubben tagit lagen i egna händer? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom flesta tjejer klär ju i svart... :drewl: skämt åsido...har faktiskt aldrig sett en la-strada i svart...misstänker att den blivit renoverad och lackats svart efter det..inte ens lykthuset är vitt så lite tveksam är jag nog... :)
ser ju det eftersökta bakljuset oxå..hittade tyvärr inget på marknaden idag.. :( <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Ari
Inlägg: 111
Blev medlem: 21 nov 2008, 00:00
Ort: Borlänge

Inlägg av Ari »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket skiit-snack


Lady-La-Stradan passar sig mycket väl i svart , även om det inte är en begravning så har hon "RÄTT" kläder för tillfället , så snyggt :!: :!: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här skulle jag köpa om jag hade en La-Strada
http://www.tradera.com/Reservdelskatalog-Monark-Monarped-La-Strada--auktion_302493_133851834 <!-- </EdIndex> --></div>
RetroR
Inlägg: 67
Blev medlem: 16 sep 2008, 23:00
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av RetroR »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en orenoverad svart så dom fanns även i den färgen... =) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Den här skulle jag köpa om jag hade en La-Strada
http://www.tradera.com/Reservdelskatalog-Monark-Monarped-La-Strada--auktion_302493_133851834

Tackar för tipset Braxen... :wink: boken är köpt nu...kan vara bra att ha... 8)


kul att höra RetroR.. :P då vet man ju att dom fanns i svart oxå..men var dom verkligen helsvarta som den på bilden eller var lykthusen och ramen även vit på dessa original.. :?: vore kul å veta bara eftersom man nu lyckats fastna i la-stradaträsket.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
RetroR
Inlägg: 67
Blev medlem: 16 sep 2008, 23:00
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av RetroR »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får ta och gå ut och kolla sedan....men nu ska Pysarna ställa ut på Sävarmarknaden så jag måste skynda.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vore kul om du gör dig tid å kolla det försöker ju att lära mig lite om den här tuffa modellen.. :wink: om du skulle råka på någon som vill sälja kompletta fram och bakhjul till en sån här så vet du ju mitt telnr :roll: mina är ju ruskigt besudlade med nån eländig silverfärg.. :? skulle ju vara trevligare med två normalt patienterade bara..

ha det så gott på sävarmarknaden :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan nästan äta småsten på att de svarta var helsvarta original. Här är en bild från en gammal annons.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt snygga i svart...måste jag ju erkänna...men min är ju född orange och kommer ju så att förbli... :) får väl fundera på det om den totalrenoveras nån dag.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7309
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Orgina är ju alltid orginal. och det är ju bara Moppen Bilen eller vad det nu är för fordon, bara en gång. Tar man beslutet att den är för dålig för att få vara oreniverad, så kan man lacka den i vilken färg man vill tycker jag. För man kan alltid lacka om den en eller flera gånger till. om den är renoverad en eller flera gånger spelar liksom ingen roll.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Levve
Inlägg: 1224
Blev medlem: 20 apr 2009, 23:00
Ort: Norrbyn Kilafors. Hanebo socken

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
erlan skrev:Orgina är ju alltid orginal. och det är ju bara Moppen Bilen eller vad det nu är för fordon, bara en gång. Tar man beslutet att den är för dålig för att få vara oreniverad, så kan man lacka den i vilken färg man vill tycker jag. För man kan alltid lacka om den en eller flera gånger till. om den är renoverad en eller flera gånger spelar liksom ingen roll.

erlan
Håller med dej Erlan. Original kan det bara vara det som är orört. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan till viss del hålla med. Original är de bara en gång, men om man måste renovera så kan man välja renovering eller renovering till originalutförande.

Om man inte originalrenoverar så minskar värdet på en del modeller, inte alla.
Byter man till en mer ovanlig färg som funnits under samma år som mopeden är tillverkad och sedan väljer att sälja den. Då köper nog samlare i tron om att den är originalrenoverad i en mycket ovanligare lack än vad den egentligen var i.

Personligen om jag får höra att vissa modeller (inte alla) har varit i en helt annan originallack tidigare så tappar de värde för mig, jag vill inte betala mer än för ett objekt oavsett hur påkostad den är eftersom jag vill renovera den igen. Man har ju också sett att vissa modeller blir näst intill omöjliga att sälja på blocket.

Ex. Guld Dakota vs. Blå Dakota. Det är olika prisbilder på dom beroende på lacken. Blir en blå dakota som är omlackad till guld lika mycket värd och lika eftertraktad? Inte för mig, värdet blir mindre än om den varit blå... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar