crescent skoterett + Piaggio ciao Motor(nye billeder)

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Holmqvist
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Holmqvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:Med 8-10hk och helt annan hjulstorlek än en Ciao har tror jag du ska fundera mer på vilken utväxling som passar på ditt bygge än vad som sitter på en 1hk Ciao.
Fälgen jag föreslog kommer från en Gilera Citta, vilket har samma motor som en Ciao :) Alltså bör utväxlingen i det navet vara lite mer optimerat för den storleken? :P Finns ju även trimvariatorer om man vill ha det :) <!-- </EdIndex> --></div>
Holmqvist
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Holmqvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
2econdskin skrev:
Holmqvist skrev:Roligt projekt, ifall du behöver ett bakhjul så bör du köra på ett från en Gilera Citta dem är rätt så små :wink:
Nu har jeg været ude på værkstedet og målet lidt op. Din ide med en fælg fra en gilera citta er faktisk slet ikke tosset ! ...
Der kan godt være et 12tommer hjul inde i kassen, så det ville måske i virkeligheden være rigtigt godt med sådan et hjul, da det så ville være virkeligt let at konvertere til variomat på baghjulet. Når nu navet fra en Citta er identisk med det fra en ciao, det ville også være lettere at købe remskiver, bremsebakker og lign.
For det er vel identisk er det ikke Holmquist ? :) .... Det er ihvertfald det jeg kan læse mig frem til på nettet.

MEN sådan en fælg hænger ikke på træerne eller også kigger jeg de forkerte steder hehe, er der nogen der har en gilera Citta fælg eller komplet hjul til salg herinde mon ?
Eller måske et link til en hjemmeside der kunne have sådan et hjul.


Conrad: jeg har faktisk selv tænkt tanken , men imellem de to aksler fra henholdvis motor og baghjul er kun 35cm , så hvis jeg skal bygge en sådan mellem udveksling, så tror jeg ikke det kan være der, men måske tager jeg fejl. Jeg tænker bare den udveksling jeg skal bygge skal være identisk med den fra en ciao 12:1 ....
Jo navet och så är precis likadant i fästena och drivningen som en vanlig Ciao, eventuellt att det sitter en annan utväxling i navet för att hjulet är mindre :) Titta runt på [url=http://www.vespa-ciao.nl,]www.vespa-ciao.nl,[/url] som är ett nederlänskt forum dem brukar ha lite roliga saker i säljes delen :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Holmqvist skrev:
G-son skrev:Med 8-10hk och helt annan hjulstorlek än en Ciao har tror jag du ska fundera mer på vilken utväxling som passar på ditt bygge än vad som sitter på en 1hk Ciao.
Fälgen jag föreslog kommer från en Gilera Citta, vilket har samma motor som en Ciao :) Alltså bör utväxlingen i det navet vara lite mer optimerat för den storleken? :P Finns ju även trimvariatorer om man vill ha det :)
Ja det var også det jeg tænkte , men du har da ret der er et udvekslings dilemma man skal tage hensyn til.
Men dette tænkte jeg at jeg kunne imødekomme igennem udvekslingen fra en ciaoens udveksling også remskiven, det er begge variabler der tiltaler mig, da det ellers ville være svært at ændre på de to skivers udvekslingsforhold.
Og på en ciao kan man jo også montere en variomat og endda en trimm vario hvis det skulle være. <!-- </EdIndex> --></div>
Holmqvist
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Holmqvist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
2econdskin skrev:
Holmqvist skrev:
G-son skrev:Med 8-10hk och helt annan hjulstorlek än en Ciao har tror jag du ska fundera mer på vilken utväxling som passar på ditt bygge än vad som sitter på en 1hk Ciao.
Fälgen jag föreslog kommer från en Gilera Citta, vilket har samma motor som en Ciao :) Alltså bör utväxlingen i det navet vara lite mer optimerat för den storleken? :P Finns ju även trimvariatorer om man vill ha det :)
Ja det var også det jeg tænkte , men du har da ret der er et udvekslings dilemma man skal tage hensyn til.
Men dette tænkte jeg at jeg kunne imødekomme igennem udvekslingen fra en ciaoens udveksling også remskiven, det er begge variabler der tiltaler mig, da det ellers ville være svært at ændre på de to skivers udvekslingsforhold.
Og på en ciao kan man jo også montere en variomat og endda en trimm vario hvis det skulle være.
Det finns trimvariator att köpa från Malossi och Polini :) Så det är bara att leta upp ett variatorkitt och montera, plug N play :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så har jeg købt en gilera citta fælg på e-bay , det bliver sku spændene at få den monteret !
Så kan det være jeg kan få råd til et komplet variomatik sæt efter julen :wink: ... Det kunne være sjovt at montere, så får skoteretten et helt andet og endnu bedre optræk :)

Tusind tak for rådene herinde ! Det er guld værd at have nogen at spare med når man kaster sig ud i nye opfindelser ... <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hey alla
Jeg håber i hver især er ved at juleklar :wink: ...

Jeg har modtaget min citta fælg og denne skal monteres på skoteretten inden længe.
Mht. Selve projektet, så er motoren monteret nu. Det krævede et par forsøg at få den til at sidde helt rigtigt, men den skulle gerne sidde sådan remmen ikke kommer til at trække skævt og karburatoren er vandret, sådan forgassaren ikke kommer til at drille :wink: ...

Citta fælgen og dækket fylder ca.Ø45cm , Så der er virkeligt lidt plads til hjul og motor inde under skjoldet, men det skal nok gå ... Keep the faith :D

Anyway så ville jeg lige høre jer ad om et par råd :)

1. : på min gilers citta fælg sidder et alm. Hjul , er der nogen der ved om der findes lavprofil dæk til sådan en 12tommer moppefælg ? ... Jeg syntes ikke lige jeg kan finde nogen mine normale dæk pushere!
Det er kun 12 tommer lavprofil scooterdæk.
Grunden til jeg gerne vil have lavprofil dæk, er selvf fordi jeg så kan redde et par cm. Meres spille rum ved monteringen af baghjulsophænget.

2. : jeg vil gerne lave skoteretten om til batteri, men kan man bare eftermontere sådan et?
Lysspolen levere jo 12v ac , watt svinger i forhold til omdrejninger går jeg udfra ? ... Kan man evt. Montere en ensretter på + ledningen fra lysspolen og derefter til batteriet? ...
Vil batteriet så blive opladet kontinuerligt ? , kan batteriet holde til de forskellige watt spolen levere ved forskellige omdrejninger ?
Hvorledes skal -ledningen monteres ? , er det direkte stel fra karosseriet eller skal der også en ensretter imellem denne ledning og batteriet ?


Jeg håber mine spørgsmål gav lidt mening , på forhånd tak for hjælpen :) ...

Mvh.
Sune <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här gillade jag! Ett projekt i min smak, verkligen. Ser fram emot fortsättningen. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack sä mücket
Jeg ser også frem til at få den prøvekørt i løbet af januar :wink: ....

Du har ikke en ide om hvorledes jeg monterer et batteri på sådan et vespa ciao lys-anlæg ? :) ... <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En lille update :) ....

Jeg har idag fået monteret citta-baghjulet på skoterettens hjulophæng.

Det endte med at tog selve ophænget fra min donor ciao-moppe og kortede afstanden mellem motor og hjul ned med 20 cm.
Dette betyder at inde i det gamle ophæng til 10tommer hjul, har jeg fuldsvejset det nye ciao ophæng hele vejen hen.
Derefter byggede jeg 2 afstivere til den org. Gummi affjedring og en afstiver motorens ophæng.

Jeg skar også med vinkelsliberen en åbning i motorophænget , sådan ciao motoren kan af monteres fra oven , istedet for nedefra.

Jeg fik også lavet en holder til cdi-enheden ,sådan den får luft uden at få
fugt. Desuden fik jeg lavet et beslag til choker kablet og et til bagbremse kablet.

Jeg vil også gerne have lavet en holder til en ventilator, sådan motoren får ekstra køling nedefra, OG hvis systemet kan holde til det vil jeg også gerne have en lille ventilator monteret på højre kølerskjold, sådan hele motorrummet får frisk kølig luft udefra.
Jeg vil være sikker på at motoren får nok køling således den ikke brænder ssmmen :) ...

Jeg er stadig interesseret i at få hjælp til at lave et ordentligt el-diagram/sprängknissar , så ledes jeg kan monteret et 12v batteri , der kan lade batteri og give strøm til det originale elektroniske kredsløb , samt de to ventilatorer :wink: ....

God jul til alle :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilder!!!!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Bilder!!!!!!
:lol: de kommer , de kommer ! ... Jeg skal se om ikke jeg kan nå det inden jul ... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
2econdskin skrev:
pangerva skrev:Bilder!!!!!!
:lol: de kommer , de kommer ! ... Jeg skal se om ikke jeg kan nå det inden jul ...
Jaa! Du får inte fira Jul innan det kommer hit bilder staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu har jag inte läst hela tråden men är inte en ciao en moppe som man trampar igång kan vara lite knepigt att få dit trampor på en skoterette.. :roll:
här var en rätt cool comprimerad tjiao
Bild

Uploaded with ImageCiao.us <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heysan
Jo det kan du have ret i , men planen var nu også bare at den skulle løbes igang.
Den motor jeg har købt til projektet er med cdi , den skulle bare løbes 5m med udluftningsventilen trykket ind, så slipper man den også starter den med det samme :) ... Men det er nok lidt sværer at løbe med en skoterett end en ciao/bravo moppe , det må tiden vise :wink:

Jeg HÅBER ikke det bliver et problem, men ellers må jeg tage den derfra og opfinde nogen pedaler eller en elstarter, jeg kan køre rundt med en el-boremaskine og sætte baghjulet i frigear også starte motoren med boremaskinen hehe :D ...
arghhhhh det gaz , jeg skal nok kunne løbe den motor igang :wink: ( fingers crossed ) <!-- </EdIndex> --></div>
2econdskin
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 sep 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av 2econdskin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hey alle
så er der lidt nyt igen.
rammen er svejst helst færdig og hjul og motor er monteret på rammen igen.
Alt passede super, intet havde slået sig af varmen fra svejsningen.
hjulet røg direkte på rammen og motoren passer og helt fint.

baghjulet fra gilera citta på 12 tommer, støder imod stænk klappen, så den må desværre udgå, men eller passer hjulet fint. Det støder ikke imod tank eller andet :) ...


så er rammen fuldsvejst
Bild


hjulet er monteret
Bild


og motor
Bild

her er baghjul-ophæng tilbage på skoteretten
Bild

og et oppefra og ned
Bild


så nu venter jeg på kileremmen kommer med posten, så jeg kan få afprøvet dyret... Så vil det vise sig om jeg kan løbe den igang eller om det hele har været forgæves :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar