Z-Type
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Forumsponsor
- Inlägg: 2305
- Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gillar ju att byta och krångla + att bygga insug har jag märkt..
Svarvade en ny Alu-infästning till original reedkorgen, sedan var jag och
snodde en sadelklamma från en av ungarnas cykel (har ej sagt ngt..) som
snittsades till för rätt passform.
Så nu sitter det en dellorto 21:a på´na. Fick för mig att Tillotson 24:an blir lite stor.
Den är ju 24mm i venturin och typ 27mm vid flänsen.
Så nu är det "bara" munstyckena kvar.. Någon som sitter på en bra YZ50-Zweirad setup? ( )
Här är i alla fall ett par bilder på "konstellationen"
<!-- </EdIndex> --></div>
Svarvade en ny Alu-infästning till original reedkorgen, sedan var jag och
snodde en sadelklamma från en av ungarnas cykel (har ej sagt ngt..) som
snittsades till för rätt passform.
Så nu sitter det en dellorto 21:a på´na. Fick för mig att Tillotson 24:an blir lite stor.
Den är ju 24mm i venturin och typ 27mm vid flänsen.
Så nu är det "bara" munstyckena kvar.. Någon som sitter på en bra YZ50-Zweirad setup? ( )
Här är i alla fall ett par bilder på "konstellationen"
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skillnaden mellan Mikuni och Dellorto är väl att flottören är upphängd i olika ändar av förgasaren, och därför är Dellorton lite okänsligare för knepig lutning.
Och bara för att jävlas med kroppen, så håller jag på och byter från Dellorto till Mikuni på min F50.... <!-- </EdIndex> --></div>
Och bara för att jävlas med kroppen, så håller jag på och byter från Dellorto till Mikuni på min F50.... <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Forumsponsor
- Inlägg: 2305
- Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det satt som oftast 24-26mm:s förgasare på dom gamla luftkylda järnen.
På 2012 års KX85 sitter det en 28mm:s PWK. <!-- </EdIndex> --></div>
Då har du inte originalförgasaren till din KX80, snarare till en gammal 125:aMattias-M skrev:nja 24mm va nog rätt lagom tror jag sitter en Mikuni 34mm på min Kawasaki 80ccm snurra
Det satt som oftast 24-26mm:s förgasare på dom gamla luftkylda järnen.
På 2012 års KX85 sitter det en 28mm:s PWK. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
M.v.h Thomas <!-- </EdIndex> --></div>
På original Mikuni förgasaren till YZ50 sitter det munstycke JET, MAIN #170 | U.R.STD eller JET, MAIN #175 | U.R. Har för mej att original förgasaren är på 22mm, har inte min bok här så jag kan kolla... Men det kanske kan vara till någon hjälp?fatchance skrev:Gillar ju att byta och krångla + att bygga insug har jag märkt..
Svarvade en ny Alu-infästning till original reedkorgen, sedan var jag och
snodde en sadelklamma från en av ungarnas cykel (har ej sagt ngt..) som
snittsades till för rätt passform.
Så nu sitter det en dellorto 21:a på´na. Fick för mig att Tillotson 24:an blir lite stor.
Den är ju 24mm i venturin och typ 27mm vid flänsen.
Så nu är det "bara" munstyckena kvar.. Någon som sitter på en bra YZ50-Zweirad setup? ( )
Här är i alla fall ett par bilder på "konstellationen"
M.v.h Thomas <!-- </EdIndex> --></div>