Renovering av flakmoped

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hoppsan vi skrev visst samtidigt <!-- </EdIndex> --></div>
Farmarn
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 aug 2008, 23:00

Inlägg av Farmarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag plattar inte till bulten, jag har en rörstump på "skall"sidan som distans som gör att bulten mycket väl kan röra sej om den skulle behaga det. det underliga är att jag med handkraft och vanlig blocknyckel kan vrida bulten och bussningen sitter still. <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sannolikt är det som så att bussningen sitter kvar men det metallröret som är inne i bussningen inte gör det.
Det betyder i givet fall att bussning är kass vilket i sin tur betyder at tlite värme inte skadar :) eftersom gummit redan har släppt sitt grepp om röret. <!-- </EdIndex> --></div>
Farmarn
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 aug 2008, 23:00

Inlägg av Farmarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går det att få tag i bussningen? eller finns det något liknande att ersätta med? tror bågfilsmetoden är det klokaste. bara jag vet att jag får tag i något att ersätta med så är det bara att kapa bort skiten, då har jag ju inget att vara rädd om.. <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De här killarna har det mesta:
http://rosebackenscykelomotor.se/index.html <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då var det klart, eller rättare för två månader sedan vart det klart med flakan.
Jag har till och med varit ute och vinglat ett par vändor.


Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
elbjorn
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 sep 2008, 23:00

Inlägg av elbjorn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat :D <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mistick_yes.gif Riktigt snygg! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
1187_Flaka
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 sep 2008, 23:00

Inlägg av 1187_Flaka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Farmarn skrev:så här är läget nu.. har våldat med största rörtången från jobbet, har satt en rörstump på bultskallsidan och greppat över hela skiten samt klämt ihop allt med spännremm och den är helt stum. har tidigare försökt hamra ut den men det ledda bara till att infäsningen började kröka..
Bild
Jag hade samma problem på min flaka men jag tog till vinkelslipen i all hast Men jag gjorde nya i rostfritt på skolan nu är de bara att hitta gummin... :D :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
1187_Flaka
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 sep 2008, 23:00

Bussningarna

Inlägg av 1187_Flaka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Farmarn skrev:håller på med ett dylikt projekt! hur fan fick du loss bakre svinginfäsningen? det är typ en M10 eller M12 som sitter genom någon sorts gummibussning (en på var sida..) om det är lungt att få tag i nytt eller liknande så är det väl bara att ta fram rondellen? tacksam för svar!
Bild

Jag kan tillverka allt utom gummi bussningen... i rostfritt eller vanligt stål.... <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dessa har säkert busningar åt dig:
http://rosebackenscykelomotor.se/index.html <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar