Peppes Puch Florida -71. SÅLD!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Peppes Bodega
Inlägg: 316
Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
Ort: Västervik

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja det var axeln till stödet som satt i hålen ett steg upp. Fel alltså. <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega
Inlägg: 316
Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
Ort: Västervik

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på om man istället för att putsa upp naven man redan har skulle köpt färdiga kompletta hjul med nya nav,ekrar osv som redan är riktade.Och slippa ekra upp och rikta hjulen själv.
Men jag vet inte om man får något betalt för nya fälgbanor och ekrar som jag fick till mopeden,så man har råd med dom andra hjulen?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad vill du ha för dom? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så länge fälgbanorna är runda och raka så är det inte svårt att ekra hjul bara man inte stressar ihop dom... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
patricw
Inlägg: 157
Blev medlem: 18 nov 2011, 00:00
Ort: Gävle

Inlägg av patricw »

Användarens profilbild
Cobra5000
Forumsponsor
Inlägg: 1676
Blev medlem: 19 jun 2011, 23:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Cobra5000 »

Peppes Bodega
Inlägg: 316
Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
Ort: Västervik

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som vet hur Puchverkstans fälgbanor och nav är i kvalitén och finishen? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det här kommer ju bli favorit tråden att följa i vår! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tips! I senast Classic Motor ekrar Jim om hjul till Apollon. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Peppes Bodega
Inlägg: 316
Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
Ort: Västervik

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är svingen, fotpinnarna, stödet samt framskärmen monterade.Väntar på svingaxelbulten men tog en annan bult så länge för att komma vidare.
Det lutar åt att beställa färdigekrade hjul och sälja fälgbanorna och ekrarna istället.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Öryd
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 jan 2010, 00:00
Ort: västerås

Inlägg av Öryd »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj så snyggt!!
Men varför köpa färdiga hjul när du redan har det du behöver? <!-- </EdIndex> --></div>
Pop
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 sep 2010, 23:00
Ort: Nyköping

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan du inte bara lämna in på ekring? kanske är billigare att göra så än köpa nytt även om du får lite cash om du kränger ekrar och fälgbanor <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega
Inlägg: 316
Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
Ort: Västervik

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag kanske ska prova det först. Borde vara lite billigare också.synd att ingen på forumet bor i närheten och vill tjäna några spänn. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Peppes Bodega skrev:Jo jag kanske ska prova det först. Borde vara lite billigare också.synd att ingen på forumet bor i närheten och vill tjäna några spänn.
Har du ingen vanlig cykelhandlare i kvarteren ? det fixar dom fort åt dig :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega
Inlägg: 316
Blev medlem: 02 jun 2011, 23:00
Ort: Västervik

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag skickade jag efter lite fler delar så man kommer vidare.
Beställde av Puchverkstan och jag förstår att många handlar där för hon var kanontrevlig och kunnig.
Började även polera lite motorkåpor mm.

Bild


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar