Metallblå

Tips & frågor.
äckelpekkasin
Inlägg: 240
Blev medlem: 23 jun 2009, 23:00
Ort: Dalom, Sverige

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Toppen!. Då väntar jag bara på att kvicksilvret ska krypa uppåt så min sm50 får byta plats med min toyota med föredetta batteri. :eh?: <!-- </EdIndex> --></div>
matzza
Inlägg: 6
Blev medlem: 04 aug 2008, 23:00
Ort: Norrköping

Inlägg av matzza »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan.

Är SM50 Metallblå identisk med stockholmarna och monarscootens Metallblå (22) ?

Matzza. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Vi har använt:
PPG
Eft. 86175 blåmet.

IMG_0765.JPG
Lite dålig missvisandebild eftersom det är taget med blixt.
//Jossan
Josefine Andersson
Mambo
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 mar 2012, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Mambo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det råkar händelsevis inte vara så att denna metallblå stämmer överens med någon befintlig bilkulör. Det skulle vara så mycket enklare att bara gå in hos t.ex Volvoåterförsäljaren och köpa/beställa en burk bättringslack.
Ska man specialblanda hos någon billackfirma blir det krångligare, dels finns det sällan någon sådan nästgårds och sedan kryper priset uppåt med det mångdubbla.
Inte för att jag är snål( , jo lite) men i mitt fall handlar det inte om att totalrenovera min Monark 1238 utan att behålla den i det bruksskick den har med fin patina. Att jag sedan varit tvungen att skaffa kedjeskydd och vissa andra detaljer i avvikande färg gör att jag skulle vilja få rätt kulör på just dessa detaljer. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor
Inlägg: 2257
Blev medlem: 02 apr 2013, 22:59
Ort: Wermland.

333E4 Blue Turquoise

Inlägg av Hynboholm »

Mambo skrev:Det råkar händelsevis inte vara så att denna metallblå stämmer överens med någon befintlig bilkulör. Det skulle vara så mycket enklare att bara gå in hos t.ex Volvoåterförsäljaren och köpa/beställa en burk bättringslack.
Ska man specialblanda hos någon billackfirma blir det krångligare, dels finns det sällan någon sådan nästgårds och sedan kryper priset uppåt med det mångdubbla.
Inte för att jag är snål (jo lite) men i mitt fall handlar det inte om att totalrenovera min Monark 1238 utan att behålla den i det bruksskick den har med fin patina. Att jag sedan varit tvungen att skaffa kedjeskydd och vissa andra detaljer i avvikande färg gör att jag skulle vilja få rätt kulör på just dessa detaljer.
Detta funderar jag också på.
Finns det en befintlig billack som är snarlik Colormap 333E4 Blue Turquoise?
Skriv svar