Färgkod till Nymans Autoped *54

Tips & frågor.
Snurbo
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 jan 2011, 00:00
Ort: Skövde

Färgkod till Nymans Autoped *54

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nån som har en snarlik färgkod ? Både den röda & den vite
Är det en metalic lack ? Solid ? <!-- </EdIndex> --></div>
Snurbo
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 jan 2011, 00:00
Ort: Skövde

Re: Färgkod till Nymans Autoped *54

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Snurbo skrev:Nån som har en snarlik färgkod ? Både den röda & den vite
Är det en metalic lack ? Solid ?
Ingen som har nån hum om nån röd kulör ? Som på typ Novoletten, Gripen m.m <!-- </EdIndex> --></div>
Sven-D. Ullmark
Inlägg: 5
Blev medlem: 09 nov 2010, 00:00
Ort: svull

Färgkod NV-Autoped!

Inlägg av Sven-D. Ullmark »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej jag har tidigare lagt ut färgkoden se längre ner på forumet! <!-- </EdIndex> --></div>
Snurbo
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 jan 2011, 00:00
Ort: Skövde

Re: Färgkod NV-Autoped!

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sven-D. Ullmark skrev:Hej jag har tidigare lagt ut färgkoden se längre ner på forumet!
Hejsan... har hittat lite kulörer nu. Jobba inom Färg industri förut där vi sålde billack. Så jag plocka med mig en skärm & åkte ner & mätte fram kulören. Chrsyler hade en kulör som var riktigt bra. Ska lägga ut lite bilder inom kort på tex tanken för att visa. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->perfekt! det blir kul att se :D <!-- </EdIndex> --></div>
Snurbo
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 jan 2011, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag hittat Stripes till skärmana & ramen. Vart kontakt med dekaltrim.nu (Klas) & fråga lite om deras stripes vilken kulör dom hade. Fick en karta med en massa olika kulörer hemskickat. Det kalllar jag service. Jag skall ha en NCS kulör på det "gula" som är s1020-y10r, & översatt i deras kartor blir de en kulör som heter 2902 g som stämmer klockrent med orginalet. Men till nästa gång måste jag lära mig att lacka =) <!-- </EdIndex> --></div>
Snurbo
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 jan 2011, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Snurbo skrev:Nu har jag hittat Stripes till skärmana & ramen. Vart kontakt med dekaltrim.nu (Klas) & fråga lite om deras stripes vilken kulör dom hade. Fick en karta med en massa olika kulörer hemskickat. Det kalllar jag service. Jag skall ha en NCS kulör på det "gula" som är s1020-y10r, & översatt i deras kartor blir de en kulör som heter 2902 g som stämmer klockrent med orginalet. Men till nästa gång måste jag lära mig att lacka =)
Länkar med en bild på den röda kulören & där man kan se den gule färgen oxå..
http://img407.imageshack.us/i/p1060730r.jpg/ <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ok ut. vet inte om det är fotot men det ser ut som om det är lite större metallickorn i den nya kulören men hur som helst helt ok :D
Eftersom dom gamla var en helt annan färgtyp (silverbas å transparent röd) så är det mkt svårt att få dom exakt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Snurbo
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 jan 2011, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Ser ok ut. vet inte om det är fotot men det ser ut som om det är lite större metallickorn i den nya kulören men hur som helst helt ok :D
Eftersom dom gamla var en helt annan färgtyp (silverbas å transparent röd) så är det mkt svårt att få dom exakt..
Tjenna.... Jo de e en viss liten skillnad. Tror den gamle var en "flake" lack. Men hur som helst... jag blir nöjd med kulören =) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det tycker jag du ska vara :D
Vad heter den där Chryslerkulören du körde med (kod samt färgfabrikat) :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Snurbo
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 jan 2011, 00:00
Ort: Skövde

Inlägg av Snurbo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:ja det tycker jag du ska vara :D
Vad heter den där Chryslerkulören du körde med (kod samt färgfabrikat) :roll:
Chryslerkulören heter Blaze Red Crystal Effect (P4030 )
Och produken var en Dupont bas med spraymatch burkar. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar