Färgkod på den här

Tips & frågor.
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Färgkod på den här

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Detta är vissserligen ingen Crescent men vad jag har förstått är det mer eller mindre fritt att även prata Monark här?

Hur som haver undrar jag vilken färgkod det är på denna? Jag skall beställa lack nu i veckan och vill gärna hamna så nära originalet som möjligt.

Någn som vet?


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den gråa: enligt PPG DACIA P420-MP61/G LIGHT GREY

Den blåa är jag lite osäker på, men har hört något om alfa laval blå, finns på granngården <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad bra!
Vad menar du med granngården? jag har inte så många grannar här där jag bor och speciellt inga gårdar :)

Skall bli kul att måla upp han, jag har lovat förra ägaren att den skall se ut som när han hämtade den från leverantören på 60-talet. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->granngården: Lantmännens butiker för boskaps skötsel och traktorreservdelar med mera

Jag vet ju inte var du bor.
Här kan du söka din närmaste butik om länken funkar.
http://www.granngarden.se/aciro/websidor/visasida.asp?Idnr=KVfHLlCjEKEKCOzGrndiYhS5QjJ6apqqKb2NPuc4uoe2Fg4C4bbq00BHISkk <!-- </EdIndex> --></div>
macaholic
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av macaholic »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha, då fattar jag, vi har en sån här i byn, kände bara inte igen namnet :)

Menar du att de skulle ha den färgen? Säljer de färg där?

Jag tänkte beställa tvåkomponent färg på Billacksimporten i Malmö, där jag brukar köpa lack men klart säljer de en liknande färg på lantmännen så blir det ju enklare. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar