Någon som vågar gissa?

Tips & frågor.
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Någon som vågar gissa?

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej någon som kan ha en aning om en färgkod till denna ?
Mvh

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det metallic, eller är det inte metalliclack?

Träsargen runt flaket lär inte var det men resten?

Hade jag varit i din situation hade jag nog kollat närmare på någon likadan moped men originallacken kvar på något ställe som inte är utsatt.

Min egen spontana reaktion när jag ser bilden och jämför med en kompis likadan moped i verkligheten så verkar det finnas fler än en blå nyans. Nu är det här ovan frågan om en reklambild och hur kan man så noga veta att bilden visar rätt?

Kollar jag t.ex. sadeln så tycker jag inte den färgen är lika den färgen jag sett på sådana sadlar i verkligheten. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har din kompis en likadan???? skulle du i så fall kunna ta några bilder o dylikt på den så man har lite mer å gå på, va gällande allt :D <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amstaff_Loco skrev:Har din kompis en likadan???? skulle du i så fall kunna ta några bilder o dylikt på den så man har lite mer å gå på, va gällande allt :D
Jo, jag kan ta ett antal bilder på mopeden när jag hälsar på killen framöver. Riktigt när vet jag inte för det blir inte så ofta jag är där.

Den mopeden är helt omlackad. Det är gjort på någon billackeringsverkstad tror jag. Hur de kom fram till kulören vet jag inte men det är blå metallic lack som liknar den på bilden ovan. Den här mopeden var ganska rostig när han började med den men de hittade säkert något ställe där lacken var i behåll. Kanske ovan tanken eller på ramen under flaket.

Han som hade mopeden innan köpte den begagnad hos Cenells på Unionsgatan någon gång 1970. Priset var då 150 kronor och då ingick ett par nya framdäck på affären. Mopeden var från början tvåväxlad och hade primärtransmission med synchroflexrem men killen byggde om motorn till treväxlad och kedjetransmission. Det var lätt att hitta delar på den tiden och inte alls dyrt begagnat heller. <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco
Inlägg: 471
Blev medlem: 08 jan 2010, 00:00
Ort: Lödöse

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De får du gärna göra när du hälsar på honom! Åtack för en trevlig historia om den. hittar nästan inga bilder alls på nätet om den här mopeden, konstigt tycker jag faktiskt, men de kanske inte byggdes så många eller så har alla slängt dom på tippen? 1189:an finns de ju en j*vla massa bilder på ute på intranätet... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar