pärlvit volvo

Tips & frågor.
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

pärlvit volvo

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle behöva en färgkod till färg nummer 79-1 pärlvit. om det är någon som vet <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Re: pärlvit volvo

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
knilsknilsson skrev:skulle behöva en färgkod till färg nummer 79-1 pärlvit. om det är någon som vet
:D Du har ju redan koden! 79 eller 079 heter den. Den sista siffran i koden, i det här fallet -1, betyden vilken som var leverantören till fabriken. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Precis, du kan aldrig få nån annan kod :) 79 är Pärlvit enligt Volvos kodsystem, och som Fatchance säger så är 1 leverantören (Glasurit om jag inte minns helt fel).
Med 0 framför är det lite modernare, men samma färg ändå.

(här är en länk till min gamla hemsida om Amazon, inte uppdaterad på nästan 10 år dock, har inte haft tid/ork, men myyycket info skulle ha lagts till. Tyvärr har Passagen ändrat så dom tar upp halva utrymmet på sidan med reklam: http://hem.passagen.se/emkava/ Ska ändra den till min domän nån gång istället.
Och min sida om 200-serien: http://www.amarace.se/volvo200 ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så om jag går in till färgaffären och säger den koden blandar de en som är rätt då? <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Amarace skrev:.....(här är en länk till min gamla hemsida om Amazon, inte uppdaterad på nästan 10 år dock, har inte haft tid/ork, men myyycket info skulle ha lagts till. Tyvärr.....
" Bilar i min ägo:

Amazon 4-dörrars "polis -65 (håller på o fixa i brukbart skick)."


En sådan hade jag som artonårs bil.... Gubben jag köpte den av handlade och fixade med bilar och just den här hade lackats med "klisterlack" som fanns då. Med "klisterlack" behövdes inte slipa utan det var bara tvätta bilen och lacka direkt på ytan. Grejen vara bara att jag fick tvätta bilen försiktigt för höll jag bara vattenslangen lite snett mot bilen for den nya lacken iväg som stora sjok.... :lol: Jag är fortfarande bekant med gubben och jag skojar med honom om det någon gång ibland.

Annars var den bilen 4-dörrars, helsvart, B18 Sport, servobromsar, primusvärmare sliten som bara f-n. Hur många mil vet jag inte men säkert många. Den bilen provade jag med Bing 19 ringflottörförgasare. Det funkade rätt bra men förgasaren blev till en isklump efter en stund om det var fuktigt ute.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beror väl på Färgaffär, en vanlig färgaffär har väl inte biltillverkarnas koder, dom går efter RAL koder har jag för mig, däremot om du far till en lackfirma så fixar dom det. (jag brukar köpa Bilfärger på en firma som lackar just fordon, dom blandar till av vilken kod som helst, bara du vet bilmärke och färgkoden) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar