Färg kod till Cresent Compact 1252

Tips & frågor.
93raggarn
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 mar 2009, 00:00
Kontakt:

Färg kod till Cresent Compact 1252

Inlägg av 93raggarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej jag skulle villja veta vad färg koden till en Cresent Compact 1252. :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cresent Compact 1285 :?: vad är det för moppe :?: :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
93raggarn
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 mar 2009, 00:00
Kontakt:

Inlägg av 93raggarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:Cresent Compact 1285 :?: vad är det för moppe :?: :hmm:
Skrev fel menade 1252 <!-- </EdIndex> --></div>
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det fins mer än en färg :wink: Metallblå, Guldorange, Bahamasgul, Bärnsten, silverflake å kanske nån fler som jag har glömt, <!-- </EdIndex> --></div>
93raggarn
Inlägg: 19
Blev medlem: 18 mar 2009, 00:00
Kontakt:

Inlägg av 93raggarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:Det fins mer än en färg :wink: Metallblå, Guldorange, Bahamasgul, Bärnsten, silverflake å kanske nån fler som jag har glömt,
jag har en brun, koppar färg typ eller gammal guld vene <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då har du brunmetallic, bärnsten och guldorange att välja på. Det är ingen kod jag har, men det kan vara bra att veta vilken av färgerna du söker.
Kolla in på sidan: http://www.raketsport.com/compacten.htm
Är det någon av dessa som likar din? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
farsan
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 apr 2009, 23:00

Inlägg av farsan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Då har du brunmetallic, bärnsten och guldorange att välja på. Det är ingen kod jag har, men det kan vara bra att veta vilken av färgerna du söker.
Kolla in på sidan: http://www.raketsport.com/compacten.htm
Är det någon av dessa som likar din?
Jag skulle också vilja få tag på Bärnstensfärgen!!
Är det någon på detta eminenta forumet som vet om det finns något bilmärke som har någon liknande kulör!?
Det behöver inte vara Exakt lika...
//Farsan

(Mitt första inlägg på detta forum :D ) <!-- </EdIndex> --></div>
Gustafsson#
Inlägg: 47
Blev medlem: 02 maj 2009, 23:00
Ort: Göteborg

d

Inlägg av Gustafsson# »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen som vet färgkoden för 1252:ans " kristallblå"? <!-- </EdIndex> --></div>
Gustafsson#
Inlägg: 47
Blev medlem: 02 maj 2009, 23:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Gustafsson# »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag frågar igen :D <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1
Inlägg: 151
Blev medlem: 17 apr 2009, 23:00
Ort: Koskullskulle / Gällivare

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hakar på den här gammeltråden, vad har "bärnstensfärgen" för nummer och vilket fabrikat??? <!-- </EdIndex> --></div>
Ola gustafson
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 mar 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Ola gustafson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:Det fins mer än en färg :wink: Metallblå, Guldorange, Bahamasgul, Bärnsten, silverflake å kanske nån fler som jag har glömt,
Rödmetalick fanns också i slutet någon som vet färgkod? <!-- </EdIndex> --></div>
Danne_zip
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 nov 2008, 00:00

Inlägg av Danne_zip »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Esso skrev:Det fins mer än en färg :wink: Metallblå, Guldorange, Bahamasgul, Bärnsten, silverflake å kanske nån fler som jag har glömt,

Fanns även i kristallblå, klarbärsröd, rubinröd och smaragdgrön silverflake fanns i två nyanser nr 95 76-77 o nr 92 80-81 o 1252 tillverkades 1972-1983 dock så vet ja ej vilka färger som fanns 82-83 <!-- </EdIndex> --></div>
Jimmy Lillsund
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 dec 2010, 00:00
Ort: Lillla byn Kolbäck

Inlägg av Jimmy Lillsund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det nån som kan färgkoden till den rubinröda (L-88) candy färgen som finns på Crescent Compact 1252 ?

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Färg Rubinröd

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett tips från Sven Andresson färg som stämmer väl med den Rubinröda på Compact = Standox EKQ / 4 (Peugeot).

Själv har jag använt en kulör från Sikkens VOLVO Dunkelrot Vol 129 se bilder nedan....

Bild
Bild

Eller titta på dena länk...

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=2933&highlight=&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar