färgkod Neptungrön någon?

Tips & frågor.
Shadow
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 apr 2011, 23:00
Ort: Göteborg

färgkod Neptungrön någon?

Inlägg av Shadow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->söker färgkod till en crescent 2013 Neptungrön. <!-- </EdIndex> --></div>
ply36
Forumsponsor
Inlägg: 284
Blev medlem: 04 aug 2011, 23:00

Inlägg av ply36 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej jag var hos en billackerare och lyste färgen och han fick fram denna färg kod till mig. Glassurit-22 (färgserien) kod SBO 59.00.Jag har lackat min 2013 denna färg och de stämmer väldigt bra. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lägg upp ett foto vettja :D <!-- </EdIndex> --></div>
Shadow
Inlägg: 24
Blev medlem: 15 apr 2011, 23:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Shadow »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för det. Hur löste du dekalerna på bakskärmen ?
Lackade du pilarna ?
Vattendekaler i svart och neptungrön hittar man inte så lätt.
Kan du lägga upp en bild på din 2013?! <!-- </EdIndex> --></div>
ply36
Forumsponsor
Inlägg: 284
Blev medlem: 04 aug 2011, 23:00

Inlägg av ply36 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag löste problemet med dekalerna genom att rita av dom på smör papper
så att man får rätt mått och så tog jag med mig ett färg prov till EH data och design i Lycksele så tillverkade han dom. Han gjorde även cresent märkena som sitter bakom pilarna och ränderna på tanken samt pilen och cresent märket som sitter på framskärmen.De ska även ta fram dekalen som sitter på styret om jag får fram en bra mall med de rätta måtten.Jag skall lägga in några bilder fram över på min 2013 bara jag har laddat kameran. <!-- </EdIndex> --></div>
Ola O
Inlägg: 71
Blev medlem: 23 jan 2011, 00:00
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Ola O »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gjorde han vattendekaler, eller?

Vad kostade det? <!-- </EdIndex> --></div>
ply36
Forumsponsor
Inlägg: 284
Blev medlem: 04 aug 2011, 23:00

Inlägg av ply36 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dekalerna han gjorde är inte vattendekaler men dom är väldigt tunna så dom bygger nästan ingen ting.priset vet jag inte än då han inte har gjort klart dekalen till styret.Men vi trycker mycket via jobbet och då har det varit mycket bra priser. <!-- </EdIndex> --></div>
ply36
Forumsponsor
Inlägg: 284
Blev medlem: 04 aug 2011, 23:00

Inlägg av ply36 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En rättelse jag skrev att företaget heter EH data och design men det heter
EH data och dekal. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill också gärna se bild på hur lacken blev :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
ply36
Forumsponsor
Inlägg: 284
Blev medlem: 04 aug 2011, 23:00

Inlägg av ply36 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kommer bilder! <!-- </EdIndex> --></div>
ply36
Forumsponsor
Inlägg: 284
Blev medlem: 04 aug 2011, 23:00

Inlägg av ply36 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer bilder färgen blir lite ljus då korten är tagna med blixt.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
518-23
Inlägg: 131
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:00
Ort: Växjö

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt stilig hoj :D <!-- </EdIndex> --></div>
DannER
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 sep 2016, 18:21

Re: färgkod Neptungrön någon?

Inlägg av DannER »

Hejsan ursäkta att jag lyfter en uråldrig tråd men jag hittar ingen annan utväg.
Den lysta koden ovan kan jag inte få fram en färg på via min leverantör...
De jag pratat med är en grossistfirma som kan färg men de får inte fram något med ovan kod.
Någon som har ett alternativ?
Är inte NOS fixerad och ska lackera hela mopeden så en liknande kulör skulle funka.
Det gäller en Raket 1163 -64.

Tacksam för svar Mvh Daniel
Skriv svar