Hjälp med reservdelar

Tips, frågor och allmänt snack.
oldmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: Estland
Kontakt:

Hjälp med reservdelar

Inlägg av oldmoped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag behövar råd - jag har en lite gamla cykel verkstad som köpar, säljar och renoverar gamla cyklar.
Jag forsökar svensk försäljar eller förråd säljar kulringar för scandinavian fauber vevparti och för gamla typ framgaffeln.
De är inte möjlig hitta från Estland.
:? <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla runt bland svenska cykelaffärer och helst dom som är gamla. Där kan finnas lådvis med sådana grejer. Bäst är det om du kan tala med ägaren själv för då kanske du kan köpa ett parti och inte styckvis (som kan bli dyrt). <!-- </EdIndex> --></div>
oldmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: Estland
Kontakt:

Inlägg av oldmoped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->P.S. Varför 75% NOS-delar säljare på Tradera är "rassisten"? - flertal intressant auktioner är merkerad "inom Sverige" eller "inom norden" - de är inte skillnåden, skriva på paketet svensk, finsk, norsk eller estnisk adress, jag betalar fråm samma SEB, Swedbank eller Nordea ... men jag med min estnisk ID kan automatisk inte lägg bud.
:evil:

Möjligtvis de har dåliga erfarenheter med öster eller det är endast fördom.
De är inte bara svensk - samma med holländaren. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. Tror inte det är rasistiskt. Tror bara de är osäkra på hur det går till att skicka ett brev...
Maila dem och fråga om det är okej att bjuda även om du är från Estland. Jag har flera gånger gjort det på Amerikanska auktioner, och det brukar inte vara några problem.
Lycka till.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror det är därför säljare inbillar sig att det är mycket krångligare att skicka paket utanför Sverige.

Det är det "extra besväret" man oroas för, ett besvär som kanske inte finns... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
oldmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: Estland
Kontakt:

Inlägg av oldmoped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Caddylasse skrev:Maila dem och fråga om det är okej att bjuda även om du är från Estland.
Det är till köpare från Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island.
Bud lägga från Estland är på inom norden markerad auktioner automatisk blockerad på Tradera systemet:

Bud/Köp nu inte möjligt <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nästa tisdag skickar vi hjälpsändning till Estland Tallin mm. Vi skickar med Ahlando. Om det fins saker här i Kvicksund eller Hallstahammar, får dom följa med gratis till Tallin.
Var håller du till?
MVH Conrad <!-- </EdIndex> --></div>
oldmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 jan 2011, 00:00
Ort: Estland
Kontakt:

Inlägg av oldmoped »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag från små sta i västerestland - Haapsalu, ungefär 10 mil från Tallinn.

....

I Estland cykelkulturen är tre etapper - till WWII - säljas typisk tysk, englisk, svensk och estniska cyklar.

1945-1992 - säljas endast sovietisk stacyklar (med 40mm pressade eller 35mmx1 ramskåar, vev med kilar, pedalen 14mmx1,25, ramgaffel med 26mmx1 osv.)

1992 - ... huvudsak mångfärgad MTB och billiga kinesisk stadcyklar.
+ många olika gammla '60-'80året cyklar från hjälpsändingar.

Men på alla landet är endast någon verkstäder som hålla på annan cyklar och alla estniska partisäljare har delar huvudsaklig för nya tävlingcyklar. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hittade på Kadaka marknad massor med cyckeldelar, Torpedokopior, men det var innan dom byggde om. Nu fins det bara kläder där. :cry:
Hapsalo känner jag till. Jag brukar ofta vara, stax söder om Kejla, på Vilage of Hope.
Vi kör över saker ca 5-8 ggr per år och om du har något från Sverge kan du skicka med gratis. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar