Växelspak (pungkrossare) till limpcykel sökes!

Tips, frågor och allmänt snack.
Malkus
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jun 2011, 23:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Växelspak (pungkrossare) till limpcykel sökes!

Inlägg av Malkus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hojt!

Jag söker en växelspak, hel eller delar till nyförvärvet som grabben ska få när han växt i den... Ska sitta på ramrören framför sadeln.

Även en bild på hur dem ska se ut är av hjälp!

Mycket tacksam för hjälp och tips..

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej, vet inte exakt hur din ska se ut, men jag har en del olika 3-växlade spakar till sachs. När du får reda på hur de ska se ut kan du höra av dig! <!-- </EdIndex> --></div>
Malkus
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jun 2011, 23:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Malkus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för svar!!

Svårt att se på bilden men man kan ana här hur den ska se ut..

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man ser ju bara grovt hur de ser ut. Jag har inte tittat på dom jag på bra länge, men det finns en del detaljskillnader. Vore väl dumt att inte sätta på så original som möjligt? Kanske någon annan som läser tråden vet. <!-- </EdIndex> --></div>
Malkus
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jun 2011, 23:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Malkus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hoppas på det med! Ska vara så orginal det bara går.. =)

Har googlat runt efter bilder men det är tusan sparsamt med bilder på dessa. Jag vet knappt sökorden förrutom pojkcykel limpa och 70 tal... :wink:

Spännande!

//Malkus <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Ska leta fram fler och bättre bilder senare i eftermiddag <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Malkus
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jun 2011, 23:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Malkus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Klockrent! Ett stort tack <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kolla min tråd om b.la choppercyklar där finns en bild på en
cykel <!-- </EdIndex> --></div>
Malkus
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jun 2011, 23:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Malkus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha! Sjysst, det ledde mig vidare,

Det kan vara så att denna då heter Mach1!

Bild

[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig dom där växelspakarna hette Speed Shift...

Jag har sedan i höstas sett dom sålt ett par-tre sådana på Tradera så håll utkik där under cykeltillbehör. De var väl inte helt billiga 150-200 kronor så där... <!-- </EdIndex> --></div>
Malkus
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jun 2011, 23:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Malkus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som sitter på en bild med toppvy på makapären vore jag tacksam.... :?

Fabrikatet skall vara Engelskt vad jag kommit fram till och heter. Sturmey Archer för 3 växlat..

Jagar efter detta men vet ej exakt hur det ska ut då det verkar finnas flera modeller...

Ett par andra bilder på Mach modeller jag hittat...

Bild
Bild

Jag söker ett framhjul, 24 ekrat 451 mm.. Angett som tum på däcket enligt någon märklig standard men ej vanligt 20" mcb..

Bild





Mvh

Malkus <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Malkus, jag vet inte vilken du ska ha... Jag har iaf skickat Sachs-modellen till dig idag. Till SA-varianten har jag bara en kåpa, men den kan du få köpa om du vill. <!-- </EdIndex> --></div>
Södåb
Inlägg: 154
Blev medlem: 15 jun 2009, 23:00
Ort: Långsele

Re: Växelspak (pungkrossare) till limpcykel sökes!

Inlägg av Södåb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Malkus skrev:Hojt!

Jag söker en växelspak, hel eller delar till nyförvärvet som grabben ska få när han växt i den... Ska sitta på ramrören framför sadeln.

Även en bild på hur dem ska se ut är av hjälp!

Mycket tacksam för hjälp och tips..

Bild
Jag hade en exakt sån cykel och jag har tittat på bilderna och försökt minnas tillbaka hur den såg ut.
Som jag minns så var växelspaken på den jag hade en stor med typen av en droppformad svart knopp . <!-- </EdIndex> --></div>
Malkus
Inlägg: 45
Blev medlem: 15 jun 2011, 23:00
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Malkus »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
andybee skrev:Hej Malkus, jag vet inte vilken du ska ha... Jag har iaf skickat Sachs-modellen till dig idag. Till SA-varianten har jag bara en kåpa, men den kan du få köpa om du vill.
Hej! Tack för detta!

Ska klura lite och återkommer..

Mvh

Malkus <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer räddningen! Det var även jag som lade ut -71 års bild på Mach och Rodeo.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar