Crescent 40tal, grå däck?

Tips, frågor och allmänt snack.
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast detta var urgamla däck.... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det ju sånt brancherna inte vill ha idag för att få en fungerande marknad. Att fixera på ytterdiametern är bara idioti då innerdiametern avgör om däcket passar på fälgen eller inte.

Säg inte 28 x 1 5/8 x 1 1/2 Bild

Säj 44 - 635 istället 8) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag sysslar bara med cyklar äldre än 50-talet, därför tänker jag med en dåres envishet använda tumsystemet; haha :P :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast detta var urgamla däck.... <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, det går ju men det kan nog bitvis bli en trasslig kommunikation.

Från början var det säkert rätt enkelt men allteftersom dimensioner och standarder kommit och gått och allt läggs på hög så kan det bli nog så rörigt till slut men det är ju också bra vi har nånting att prata och diskutera kring som delar vårt intresse. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:
andybee skrev:.... Det har även funnits 642 ..... mm fälg....
Är inte det en dimension på gamla och halvgamla halvracers och sportcyklar :?:
andybee skrev:.... Dessutom vänds ibland de två sista siffergrupperna, vilket bidrar till förvirringen.....
Det där har jag också fått en känsla av ibland men om det verkligen är så vågar jag inte uttala mig om för det måste man väl ändå ha någon form av bekräftelse på :?:

Jag har förlorat ett par auktioner på gammalt däckskatalogmaterial på Tradera och där kan man kanske få svar på sådant.
´

Här har du, 56:an! http://www.denrustneeike.no/innhold/dekkdimensjoner-og-andre-lister/ <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar