husqvarna damcykel 3 v

Tips, frågor och allmänt snack.
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

husqvarna damcykel 3 v

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en cykel på Mellstaträffen som sagt en 3 v med handbroms på bakhjulet i mycket fint skick givetvis blekt men hel och fin nån som kan tänkas ha nå info om dessa <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nån som kan datera denna juvel
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1900-talet ! <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan Hasse alla rätt ! du är en riktig klippa man kan nästan säga att alla hästarna är i hagen- <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Inlägg: 1361
Blev medlem: 08 nov 2009, 00:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det stora husqvarnamärket användes till några år in på 40-talet, så definitivt före 1945. Lyse + generator han vara allt från 35-40 så det är nog eftermonterat. Den lilla lådan vid pakethållaren kom 40/41 och fanns till 47 minst. Dock sitter ett hjul med den första novo-växeln. det navet är märkt med 4 siffror som anger tillverkningsår och månad. Dock kan det vara eftermonterat. Jag har en cykel med sådan växel från 47. Osäker på när novo-växeln kom. Jag skulle tro din cykel är från 43-44 det låter rimligt :) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Halvars
Inlägg: 473
Blev medlem: 06 feb 2011, 00:00
Ort: Sachsdalen

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cobra!! Var får du tag på allt? Och vad ska du med det till :?: <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3236
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var ju och handlade jävulskap av 2 Finnar i skogsbrynet på Mellsta, såg du inte dom den ena hade en knallkork på huvudet som kännetecken <!-- </EdIndex> --></div>
Halvars
Inlägg: 473
Blev medlem: 06 feb 2011, 00:00
Ort: Sachsdalen

Inlägg av Halvars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Denna gubben menar du, lita inte på honom :!:
Du har köpt en ny cykel som bara är nerpatinerad så den ska se gammal ut :evil:
Fan att man inte kan få med bilderna :evil:
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Klart jag fårmedbilderna, fick hit sonen som hjälpte mig även han hade problem, men på något sätt fixade han det. <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Herr Nilsson tror jag har mest rätt mtp verktygslådan. Kolla denna länk för att se ramnummer och årtal på HVA. Se längst ner på sidan. Ramnumret på HVA sitter oftast på vänster sida under sadeln, i ramröret.

http://cykelhistoriska.se/cyklarh2.htm <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar