Har crescent tillverkat exakt denna modell eller är den mod?

Tips, frågor och allmänt snack.
xayide
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 aug 2012, 23:00
Kontakt:

Har crescent tillverkat exakt denna modell eller är den mod?

Inlägg av xayide »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade denna bild på nätet:

http://storage.kanshin.com/free/img_42/421421/k580083736.jpg

Jättesnyg och fräsig. Men är den original eller är det en modifierad minicykel?

Har det någonsin tillverkats något i exakt detta utseende? <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej, du det har jag väldigt svårt att tro. För det första skulle aldrig Monark-Crescent tillverka en ram med pakethållare- och skärmfästen när det inte finns något sådant. Kedjeskyddet har jag aldrig sett, lackerad sadelstolpe med rätt färgkod- aldrig sett, styrstammen och styret- aldrig sett, den vita lackeringens stil- aldrig sett, handbroms-aldrig sett.

Allt tyder på att denna cykel är omlackerad till största del och som du skriver: modifierad. <!-- </EdIndex> --></div>
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Modifierad men rätt ball <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
xayide
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 aug 2012, 23:00
Kontakt:

Inlägg av xayide »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej tänkte just på det att lacken i fram vid styrlagret och ner på mittpinnen inte stämmer. Alla de minicyklar jag sett har svart/vit flagga där och inte alls någon sådan vit lackerad kilformad kant mot den andra färgen. Men snygg var hojjen. Det blev byggsug på den altså. Men min minicykel är aldeles för fin för att röras.... <!-- </EdIndex> --></div>
xayide
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 aug 2012, 23:00
Kontakt:

Inlägg av xayide »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade ett helt album med bilder på den...syns att den är modifierad nu.

https://picasaweb.google.com/116797618294078092831/CrescentMini1970Sweden <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar