Tre hjuling

Tips, frågor och allmänt snack.
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Tre hjuling

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag bara älskar udda prylar och kände att måste bara försöka rädda dena,tyvär så saknas två hjul och det som finns är nog skot men pedalerna driver runt axel fast kjedjan är riktigt rostig drift på båda bakhjul,kommer bättre bilder. Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som vet märke och års modell ,vänster bakhjul är fritt roterande åt båda håll möjligen för att det ska gå lättare att styra ,så höger hjul är drivande men hur finns ett hål genom axeln så det kan var stumt monterat utan broms eller vad är 26 tum fram ska det nog vara 24 blir nog renovering så småningom när jag hittar nav eller hjul som kan passa.Bild

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us Bild

Uploaded with ImageShack.usBild

Uploaded with ImageShack.usBild

Uploaded with ImageShack.usBild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lackeringen runt styrhuvudet och framgaffeln tyder på Monark 50-tal. Kolla om det är 3 hål för rammärket, då är det definitivt Monark. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså det är så en hjuling ser ut.
Har alltid undrat men nu har jag äntligen fått svar. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det är en monark letade hjul och hittade en till med alla hjul och där sitter märket kvar. Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läckert renovera och sätt en hjälpmotor på den ena...
en sån på framhjulet eller en vicky. <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja funderar ill pelegrini under vev partiet och en flink eller berini på framhjulett å en fuch på de ena och en victoria på de andra bakhjulett men de ligger låååångt fram i planeringen. <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sån cykel ska jag åka och köpa idag nerplockad men det mesta finns dock inget framhjul <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
simme42 skrev:En sån cykel ska jag åka och köpa idag nerplockad men det mesta finns dock inget framhjul
Var och hämtade cykeln idag verkar vara i bra skick, vevpartiet rullade lätt även drevet på bakaxeln det som saknades var skärmar och framhjul hade legat nerplockad i 20år för att ta mindre plats.Han som ägde den sa att hans farmor hade haft cykeln när han var liten pojke. född i början på 60 talet va han.Ska ta några kort på den.Skulle va kul att hitta en bild hur dom var lackerade <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul att det bevaras fler av dessa framhjul är standard 26tum med handbroms och bakskärmarna är ochså standard ,jag kommer nog att montera mtb hjul på den som är bara ett hjul på bara tillverka en bussning som stämmer mot axel och navett. <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Kul att det bevaras fler av dessa framhjul är standard 26tum med handbroms och bakskärmarna är ochså standard ,jag kommer nog att montera mtb hjul på den som är bara ett hjul på bara tillverka en bussning som stämmer mot axel och navett.
Får uppsöka cykel månglaren här och se vad han har i gömmorna.Ska montera ihop den och se vad mer som kan saknas. gick inte bara att stå emot objektet <!-- </EdIndex> --></div>
simme42
Inlägg: 595
Blev medlem: 22 jun 2009, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av simme42 »

[img][img]http://img7.imageshack.us/img7/2959/019cyv.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Här är min pärla har ju inte flaket :(
Skriv svar