Söker fin äldre Crescent 60-70 tidigt 80-tal

Tips, frågor och allmänt snack.
Korva
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 nov 2013, 13:44

Söker fin äldre Crescent 60-70 tidigt 80-tal

Inlägg av Korva »

Hej! Jag är en helt ny cykelfrälst medlem. Jag undrar om någon funderat på att sälja sin pärla? Jag söker en fin dam Crescent,60-70 eller tidigt 80 tal.
26-27 eller 28 tum,med rostfria skärmar och fälgar. Hör av er! :)
Jag finns i södra Sverige.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Finns

Inlägg av billykid »

Jag har en dam cykel som kanske kan vara nåt.....bakhjulet är snett..blev så orkade inte med att jag skjutsade min kompis...vi båda över 100kg.

Bild


3-vxl å ny fälg finns till bak hjulet men vet ej om den passar..!
Korva
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 nov 2013, 13:44

Inlägg av Korva »

Hej! Tack men jag söker en cykel i finare skick.
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

I somras såg jag en mörkgrön metallic Crescent dam med rostfria skärmar och fälgar från 70-talet. Cykel var i nyskick, prislappen var ff kvar när nuvarande ägaren köpte den. Den var till salu för 4000 kr, dyrt/billigt beroende på hur man ser på det. Den fanns i Vittsjö. chansen är nog stor att den ff finns kvar.
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

Tog bilder på den, men har tyvärr raderat dem. Den står hos en herre som handlar med beg cyklar i sin villaträdgård. Kör förbi varje vardag. Brukar kolla efter gamla cyklar. Har köpt en jäkligt fin Crescent 1932 av honom.
Korva
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 nov 2013, 13:44

Inlägg av Korva »

Tack för tipset. Låter oerhört dyrt om det inte är
en väldigt unik cykel.. Du vet inte hur man får tag på denne handlare?
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

Kan kolla i nästa vecka.
Korva
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 nov 2013, 13:44

Inlägg av Korva »

Ok, återkom gärna.
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

5 v

Inlägg av T M »

:twisted:

Har en Crescent dam Crom moly ram (tange?) 5 v med suntour grupp bockstyre ev original däck svart/lila behöver ett lås lindor och puts.

Kan plåta i morgon om det låter intressant
Korva
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 nov 2013, 13:44

Inlägg av Korva »

Tack, men jag söker en mer traditionell modell.
Typ folkcykeln. Högst treväxlat, gärna duomatic.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Vad menar du med södra Sverige, nånstans mellan Trelleborg och Jönköping? :lol:

Eller har du tänkt dig bussgods? (då spelar det ju inte så stor roll) 8)
Korva
Inlägg: 66
Blev medlem: 14 nov 2013, 13:44

Inlägg av Korva »

Ha ha..:) Jag bor i Skåne. Bussgods är absolut ett alternativ om det dyker upp ett intressant objekt. Har du något?
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Mjaa... Jag har mycket cyklar och cykeldelar men det passar inte riktigt dina kriterier. Hopsatta cyklar är det i huvudsak militärcyklar, herrcyklar och gamla damcyklar med rund ram. Inga "nyskickcyklar" förutom en del av militärcyklarna men några fina renoveringsobjekt eller "cykla som dom är" på damcyklarna. Sen har jag några demonterade lite udda som jag ska sätta ihop så småningom. Bl.a. två blå Monark "flygstålscyklar" den ena 26" dam och den andra 26" herrballong. Det är två favoriter men tyvärr har jag varit och kluddat med blå färg på herrballongen för det var rostigt på bakgaffeln.
Jag ångrar det men skyller på att det är rätt länge sen... cocos_acc.gif

70- och 80-tals cyklar var sånt jag bara skrotade då, fast jag har väl några kvar det går att göra något av, var dom för fina ville man inte sätta bågfilen i dom men fabrikat på dom har jag inget koll i minnet på...
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Om jag vore dig skulle jag inrikta mig på Blocket. Gör en söksträng som passar in och kolla av med jämna mellanrum. Du kommer garanterat förr eller senare hitta vad du söker och det för under tusenlappen. Mer skulle inte jag betala.
andybee
Inlägg: 179
Blev medlem: 09 jun 2011, 23:00
Kontakt:

Inlägg av andybee »

Korva, har kört förbi där många gånger, men skylten är nertagen, tror han bara säljer cyklar på sommaren. Men jag vet i vilket hus han bor, jag kan kolla om det går att spåra numret till honom. Tror han hette Rune, men det finns ingen Rune i Vittsjö på den vägen. Men det går väl att hitta honom om man jobbar på det...
Skriv svar