Nordstjärnan Paketcykel

Tips, frågor och allmänt snack.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av Raketsport »

Köpt en paketcykel objekt med tillhörande släpkärra. Bakhjul fattas men det verkar vara ett relativt enkelt ren.objekt. Mona och Anders lastar.
Bild

Bild
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av 56:an »

Såna där gillar jag mistick_yes.gif

För så där fem år sedan fanns många gamla transport- och paketcyklar ute på Blocket och många av dom bilderna har jag sparade.

Tyvärr var det sällan i närheten men en paketcykel köpte jag den vägen, ganska dyr men i originalskick :)

Men idag är dom gamla paketcyklarna helt borta från Blocket och förmodligen finns dom hos olika samlare som behåller dem.
Dom som finns på blocket idag är så gott som uteslutande de nytillverkade med moderna delar och dom är jag inte så där jätteintresserad av :roll:

Sen har jag två trehjuliga objekt. En Monark som liknar den på bilden fast styrningen under flaket och sen en Crescent med samma styrning som den på bilden fast mindre 20" hjul, bladfjädring och plant flak som går över hjulen ungefär som mopedflakorna 1189 m.fl.
Det var ett rostigt objekt som sjunkit ner i marken men nu är den blästrad och grundlackad som jag lät göra för så där ett tiotal år sedan.

Lycka till med objekten :)
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av umekille »

26" Ballong på bakhjulet...
De senaste av dem hade väl 28" bak :?:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av 56:an »

umekille skrev:De senaste av dem hade väl 28" bak :?:
Kan jag inte för mitt liv tänka mig. Ballong- eller transportdäck 28" (635) har jag aldrig hört talas om :shock:

Transport och ballong med ekerhjul var alltid 26, 24 eller 20 aldrig större.

Ett säjer enda 28" hjul (635) med groveker har jag sett och det var på en gammal damcykel jag fick ut från hittegodset för ett tio-tal år sedan. Hjulet var ett framhjul med trumbrums (gammalt monark tror jag...) grova ekrar som sagt, men ändå den vanliga (ej extrabred) Westwood fälgen som finns på de flesta gamla cyklar.
  • :)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av Hasse »

Raketsport skrev:Köpt en paketcykel objekt med tillhörande släpkärra.

Kul, är det en Fogelsta?
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin
Inlägg: 1835
Blev medlem: 27 nov 2011, 00:00
Ort: Pengsjö , Vännäs

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av pnilz »

Hasse skrev:
Raketsport skrev:Köpt en paketcykel objekt med tillhörande släpkärra.

Kul, är det en Fogelsta?
Jag tror det är en TIKI... slider_anon.gif
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av Raketaren »

he-he ser ut som Anders tömmer föråden lite för att få plats med lite *nya* objekt.. :wink: :lol:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av Raketsport »

TIKI gjorde fina kvalitetskärror även på 40-talet

Bild
//Jossan
Josefine Andersson
HUSQVARNA SPORT
Inlägg: 1461
Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
Ort: Sollefteå

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

Raketaren skrev:he-he ser ut som Anders tömmer föråden lite för att få plats med lite *nya* objekt.. :wink: :lol:
Nähä här förmedlar jag bara affären jag hade inte plats för cykel och släpet. har ju en tre hjulig cykel längst in i garaget som ja måste få ut har redan bytt bort den till godisboden.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Nordstjärnan Paketcykel

Inlägg av Raketaren »

HUSQVARNA SPORT skrev:
Raketaren skrev:he-he ser ut som Anders tömmer föråden lite för att få plats med lite *nya* objekt.. :wink: :lol:
Nähä här förmedlar jag bara affären jag hade inte plats för cykel och släpet. har ju en tre hjulig cykel längst in i garaget som ja måste få ut har redan bytt bort den till godisboden.

:wink: ja där ser man...jo förmedla prylar har man ju gjort själv nån gång också.. 8) man får nog iväg nån sväng till godisboden nån gång framöver på det nya året..när man gjort bort jul å nyår.. :)
Skriv svar