Köpa nya däck MCB minicykel med två vita ränder?

Tips, frågor och allmänt snack.
Rocket Scientist
Inlägg: 198
Blev medlem: 05 mar 2008, 00:00
Ort: Sollentuna

Köpa nya däck MCB minicykel med två vita ränder?

Inlägg av Rocket Scientist »

Efter premiärturen på min Crescent hopfällbara från 1970 (tror jag?) hördes tydligt att det är dags att köpa ny slang = Pang!
När jag tittar ser jag att det är dags att köpa nytt däck också. Gråt... Vill ju ha kvar loggan: MCB, i gummit på däcksidan!
Men minns att jag hade en minicykel på sjuttiotalet med däck som hade två smala vita ränder på sidorna, snyyggt!!
I nödfall funkar en smal vit rand. Men att hitta detta...??
Feltema har dimensionen 20x1.75 som jag tror passar. ETRTO vet jag inte vad det ska vara, 406?
På originaldäcket står det 20x1,75x2 och Trelleborg MCB, med stora bokstäver.
På det andra däcket står det Trelleborg. Och US TYPE, med minibokstäver.
Nån som har ett bra tips? Helst ett original Trelleborg, Gislaved, Värnamo. Va?? Finns inte?? cocos_acc.gif
Beggat utan torrsprickor också intressant!
slider_thankyou.gif
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Köpa nya däck MCB minicykel med två vita ränder?

Inlägg av 56:an »

Ja, 406... Jag stod och bläddrade bland sån på Jula häromdan bara för och titta inte köpa...

Beggat utan torrsprickor är väl inte så lätt kanske, med dom kraven är det nog inget jag har i vart fall...

NOS och även MCB kan finnas på Tradera men kanske inte varje dag året om... :roll:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Re: Köpa nya däck MCB minicykel med två vita ränder?

Inlägg av 56:an »

När jag tänker efter en gång till så har jag ett NOS sådant däck i källaren. Minst inte fabrikatet men förmodligen Trelleborg eller Värnamo. Det är inte vita sidor och så vill jag minnas det är mer ett nabbdäck, såna man tyckte var häftiga när man var sådär 11-13 år och gjorde ett kopplingshandtag av en stålborstfjäder från kommunens gatsopningsmaskin :D

Du kan få köpa däcket, jag vrider ihop det så det passar i en liten kartong så inte frakten blir så dyr.... :wink:
Användarens profilbild
Wompa
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 jul 2015, 20:20

Re: Köpa nya däck MCB minicykel med två vita ränder?

Inlägg av Wompa »

Continental har däck med en beige/vit sida i rätt storlek.
Skriv svar