<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det ett tag sedan den här tråden uppdaterades. Cykeln gick troget som pendlingscykel tills jag köpte min V4:a och började köra till jobbet i höstas. När jag nu fått den fräschare DBS:en så har Crescenten degraderats och ska bli min cykel vid sommarstugan igen. MEN innan jag skeppar iväg den tänkte jag ÄNTLIGEN komma mig för att montera belysning och cykelkorg!
MCB-dynamon plockade jag från en skrotad Monark och den funkade perfekt. Den snygga Made in W Germany-lampan hade tyvärr en lamphållare vars plast pulveriserades när jag började greja med den.

Som tur är hade jag köpt en annan, inte lika fräsch dock, lampa för fem kronor

på en loppis och den funkade direkt!

Baklampan har ju, liksom resten av cykeln, legat i en å så att den inte funkade direkt förvånade mig inte. Men det räckte att skruva loss den övre fästskruven, som utgör jordpunkt, och dra den lite fram och tillbaka för att återupprätta förbindelsen och ha fullt, 70-talsäkta ljus!

Cykelkorgen från 70-talet som jag hade tidigare stals ju tyvärr så nu skruvade jag dit en överbliven sopkorg. Man tager vad man haver, det ser helt rätt ut i alla fall!

<!-- </EdIndex> --></div>