ÄNNU EN Crescent 70-talare!

Tips, frågor och allmänt snack.
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Har du märkt nåt konstigt själv??

eller besökte du inte sidan?
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

Jodå, och Cykelkraft har jag varit inne på förr. Mycket skumt. Följde länken igen alldeles nyss så får vi se om jag också drabbas eller om jag står under Den Store Cykelgudens beskydd. :wink:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Ja, du kanske gör det och beskyddaren ingår i abonnemanget :lol:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Nu har jag hittat felet :bananas:

Jag bläddrade bland cookies och hittade en mapp från cykelkraft.se och den blåmarkerade jag och sedan tryckte chift+delete och nu är hylsj-velen väck
  • slider_victory.gif
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

Så bra! Bättre en kaka i magen än tio i datorn! :lol:
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

Jo, det är så sant :D

Tyvärr så förföljer kopplingshylsan mig ändå på vissa sajter och hur detta går till vet jag banne mig inte, skulle inte förvåna mig om den där cykelkraftsidan skickat in nåt i min dator :?

Och idag var det inte bara hylsan det var kulringen till drivaren också cocos_acc.gif

I krig, kärlek och marknadsföring är allt tillåtet, är det inte så man brukar säga? :lol:
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

Du kanske helt enkelt kunde fråga Cykelkraft. Om vi för en stund hoppas på att de inte utgörs av genuin ondska, så kanske de har råkat ut för detta tidigare och vet vad som behövs?
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

hmm... :hmm:

Cykelkraft kan nog inte göra så mycket åt det - dom har säkert "bara" köpt annonsplats för x antal kronor.

Däremot tror jag farbror Google har ett finger med i spelet och inte ett så litet finger heller... 8)

Han har utvecklat en affärsmodell han kallar Adsense och som "avläser" mitt internetanvändande och ger mig annonser som han tycker passar.

Dock är inte farbror Google omöjlig. Det finns inställningsmöjligheter sen finns det visst en funktion som kallas "ta bort oönskade annonser".

Orkar inte just nu men får väl prova det när jag kvicknat till från min "nya" förkylning eller bihåleinflammation eller vad det nu kan vara... :wink:
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Re: ÄNNU EN Crescent 70-talare!

Inlägg av JanneHagnell »

Jisses! Det har hunnit gå tre år som Crescenten stått och sett ledsen ut i trädgården! Det enda som har hänt är att den fått donera framhjulet till "kusinen från Varberg" och därmed fått sitt 27"-hjul ersatt med ett 26"-dito. Redan innan dess bytte jag originalbakhjulet, med det trasiga Shimano frihjulsnavet, mot ett 28"-hjul från en 50-tals Nordstjernan. Det hjulet fick inte plats inuti skärmen, så den rykte. De små skruvarna som höll skärmen hade i vanlig ordning rostat fast, och under mina försök att få bort dem var det skärmen som gav upp: Loss kom den, men med hål som är typ tio gånger så stora som original...
Sedan dess har cykeln alltså stått och skämts i trädgården. Frågan var nu om den aparta och kraftigt algbevuxna skapelsen skull åtgärdas eller få respass till tippen. Det blev det förstnämnda.
Efter lite riktande blev skärmen hyfsad nog för att platsa på en brukscykel. Rejäla brickor på ömse sidor om det för stora skruvhålen gjorde att den gick att skruva fast, varefter cykeln utrustades med något den inte haft i min ägo: En pakethållare! Med dubbla klaffar, så lite för gammal för att stämma riktigt, men funkar som bruks.
Jag har ju sedan tidigare fixat det trasiga navet, så nu var det bara att skruva tillbaka hjulet och... Tvärstumt! :shock: Gick varken att trampa eller frirulla! hate-wall.gif Wtf, det har ju bara hängt på en krok sedan jag fixade det?!? :x
Raskt rev jag isär alltihop, utan att hitta något fel, och satte ihop det igen. Varvid det funkade som det skulle. Jaha, ja... :roll:
En testtur på gatan påminde mig om senast jag använde cykeln: Då, liksom nu, knakade det betänkligt när jag trampade i uppförsbacke, och slant till lite i greppet ibland också. Eftersom det inte är samma baknav kan ju inte felet ligga där; är det kedjan som är kass? Eller behöver trampnavet dissekeras?
Nåväl, cykeln är tillräckligt okej för att duga som reserv vid sommarstugan, iaf. Inför den transporten avfettade jag bort den värsta algpåväxten och låter den stå ute för naturlig sköljning. Eller, som en kompis brukade säga vid regn: "Vår Herre har tvättat min bil!".
:mrgreen:
Bilagor
Baklyktan ersatt med bricka. För närvarande, iaf.
Baklyktan ersatt med bricka. För närvarande, iaf.
Stora brickor behövdes...
Stora brickor behövdes...
Skriv svar