Ännu en cykel: Hermes

Tips, frågor och allmänt snack.
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Ännu en cykel: Hermes

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I väntan på ett cykelforum lägger jag upp här:
Var på gårdsauktion i helgen. Riktigt mycket häftiga prylar men också många samlare o handlare så tyvärr häftiga priser också. Fick släppa budgivningen på en Husqvarna Novolette när den började gå upp mot 2000 kr. Såg hyfsat komplett ut men risigt bruksskick och helt okänd funktion gjorde att jag inte kunde motivera ett högre bud. :cry:
En Husqvarnacykel och en Crescentdito, bägge från 50-talet, gick för 300-400 kr (min Crescent 50-talare köpte jag för 150...) men vi fick i alla fall napp: En härlig Hermes 50-talare. Hermes tillverkades ju av Nymans så det är i princip en Crescent det också. Den är i slitet bruksskick med felaktigt rostfri framstänka och bakdito i annan färg och saknar stöd samt att däcken är ruttna men man kan inte få allt för 200 kr...
Glömde tyvärr ta en bild (cykeln står på lantstället), annars hade ni fått se det härliga enblemet på styrhuvudet, bara det värt 200 kr (nåja...)
Får väl återkomma med cykeln under renoveringsforumet vad det lider. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har en särskilld cykelkategori på forumet nu.
Om du går på forumindex så finner du bland annat ämnet Cykel.
Skulle vara kul att se en bild.
Har själv en gammal Hermes sport cykel troligen runt 1950, men den har helt ärligt sett sina bästa dagar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, titta, lyckades jag verkligen missa det???
:shock:
Du får gärna flytta denna tråd dit! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar!! :D <!-- </EdIndex> --></div>
hermes
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 mar 2009, 00:00

Inlägg av hermes »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har hermes moped tog ett tag att reda utt vad det är för något den ska motsvara 1136 men det står hermes på tanken <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, i cykel- och mopedsvängen var de tidigt ute med badge-engineering. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar