Cresent

Tips, frågor och allmänt snack.
valter
Inlägg: 205
Blev medlem: 11 jun 2009, 23:00
Ort: Katrineholm

Cresent

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kan en cresent med bockstyre och en massa växlar och i orginalskick och är i väldigt bra skick ifrån ca början av 70-talet vara värd?.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag inte är helt borta så spelar det ganska så stor roll vilka komponenter som sitter på. Mer än en 1000-lapp får du definitivt. <!-- </EdIndex> --></div>
christian
Inlägg: 76
Blev medlem: 16 mar 2009, 00:00

Re: Cresent

Inlägg av christian »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
valter skrev:Vad kan en cresent med bockstyre och en massa växlar och i orginalskick och är i väldigt bra skick ifrån ca början av 70-talet vara värd?.
MVH/Valter.
Om det är totalt Campagnolo Nuovo Record (utan sadel, styre och fälger), och välvårdad, är den kanske värd upp till 3-5000 kr (enligt min erfarenhet med Blocket). Kanske mer. Beror ju ochså på om man precis rammar den rätta köper med den rätta storlek ram, så att säga. Du kann ju eventuellt sälga den på Tradera med en minimumspris.

Många av modelerne från den tid hade samma (Reynolds 531-)ram, men sämre komponenter. Det fanns "92320", "-319" och "-318". Du kann läsa mera här http://www.cykelhobby.com/svenska.htm <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja ca. en tusing är det den kanske värd.. Är det den med lädersadel?
Tradera verkar vara ett dåligt ställe att sälja hojar på har jag bittert fått erfara..
Satte ut en superfin tävlingsjonne med mkt fina högglanspolerade komponenter fick 500kr :(
& en crescent Rodeo i mkt fint skick (tom. stänklappen kvar!)
fick 500kr :( :(
Hade aldrig sålt dom om jag fått välja men va fan gör man när
det är auktion man vill ju inte mygla å be ngn kompis bjuda in dom.
Glädjande var iaf att det var rätt man som fick Rodeon. Han som skrivit boken 30 knyck :D <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Ja ca. en tusing är det den kanske värd.. Är det den med lädersadel?
Tradera verkar vara ett dåligt ställe att sälja hojar på har jag bittert fått erfara..
Satte ut en superfin tävlingsjonne med mkt fina högglanspolerade komponenter fick 500kr :(
& en crescent Rodeo i mkt fint skick (tom. stänklappen kvar!)
fick 500kr :( :(
Hade aldrig sålt dom om jag fått välja men va fan gör man när
det är auktion man vill ju inte mygla å be ngn kompis bjuda in dom.
Glädjande var iaf att det var rätt man som fick Rodeon. Han som skrivit boken 30 knyck :D
Själv så fick jag ju 2000:- för limpcykeln, men jag har också lagt ut andra cyklar utan att få ett bud. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar