Min Crescent 320

Tips, frågor och allmänt snack.
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Min Crescent 320

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En riktig rysare med Campagnolo utrustning och Mafac Racer bromsar samt en Idéale 80 sadel, (den så kallade cementsadeln) stenhård, smal och helt underbart utseende på den sadeln.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nostalgi, När det begav sig var den det bästa som fans. Cresents värdsmästarcykel. funniesteveraward <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket fin cykel, men hur gammal kan den vara? Före -74 iallafall. På min oranga sitter det också en Idéale sadel <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min cykel är troligen en 1968 men kan även vara tillverkad 69
å visst är Idéale sadlarna snygga, vilken modell sitter på din? <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, visst är dom. Jag tror att det sitter Ideale 80 på min inte helt säker men ska kolla senare. <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst måste det vara en Idéale 80 om du menar din oranga herrcykel ett kanonfynd.

Jag har med nostalgiskt sinne sparat min fars Crescent från 1976 som ser snarlik ut.

Den ser lika välbevarad ut idag och enda skillnaden är att det tillkommit vita handtag på den på senare tid

Här är cykeln fotograferad 1979.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dessutom fick jag den GRATIS vid utrensning av cyklar på området. Så det var ett riktigt klipp <!-- </EdIndex> --></div>
Marve
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 apr 2009, 23:00
Ort: Stan på landet

Inlägg av Marve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Rolle skrev:Dessutom fick jag den GRATIS vid utrensning av cyklar på området. Så det var ett riktigt klipp
Dra på trissor! Ibland önskar man att man bodde i lägenhet, just av sådana anledningar.. Min fars kompis far höll, när det begav sig att han bodde på stället, i utrangeringar av just cyklar (och en och annan moped) i sitt område. Att bara tänka på vilka cyklar den familjen har gör en salig; bla. världsmästarracers med camp komponenter, samt monarks och crescents i princip oanvända - till och med med plasten på kedjeskyddet kvar!

//Marv <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar