Peugeot tävlingsracer

Tips, frågor och allmänt snack.
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Peugeot tävlingsracer

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min pega på utställning 2002 en härlig cykel från 1976 med original drickflaska Idéale 2002 sadel, Simplex växlar och vevparti samt Mafac Racer bromsar.
Ramen är uppbyggd engelska Reynolds 531 rör.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice!!!
Jag gillar verkligen denna typ av cyklar, men jag är inte så kunnig på dom än. Kul att du kommit till Forumet som verkligen är kunnig inom området. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sista bilden på min Peugeot 1978 som blev skrot efter en kollision som orsakades av en bil som inte stannade vid väjningsplikt

Cykelns delar finns kvar i lådor men hjul, ram blev skrot.

Cykeln var helrenoverad och gick som en dröm och var en av mina gamla tävlingscyklar.


Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, smaken är ju olika... Vi har en lila Peugeot-racer från 80-talet som vi bytt sadel och hjul på för att få den mer användbar men jag undviker den helst ändå. Funderar på att sälja den... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Inlägg: 158
Blev medlem: 30 jan 2009, 00:00
Ort: Bergkvara Småland
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har själv ägt en 80 tals Pega men den såldes då jag personligen tycker att 1960-70 tals pegorna är snyggare.
Är ju närmast uppväxt på racerhojar fick min första vid 10 års ålder och den finns fortfarande kvar i samlingen.
En så kallad juniors racer.

Har ni en bild på Er Pega så vore det intressant, är ju lite nyfiken av mig. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK, ska försöka ordna det nästa gång vi är i stugan, när nu det blir. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar