Problem med Faubervev, får inte loss vänster skål

Tips, frågor och allmänt snack.
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en Eldi muttertång från tiden det begav sig + en nyare
Gubben Falk kallade muttertången för , kirrar allt. Alltså fixar det mesta. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där med åskan har jag full förståelse för. Min migrän har tack och lov lugnat sig på det planet, den är nästan "bara" stressutlöst numera. Men som tonåring led jag ordentligt, vilket inte blev bättre av åsikten hemma att all sjukdom botas av att man slutar gnälla och skärper sig... :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jag har en Eldi muttertång från tiden det begav sig + en nyare
Gubben Falk kallade muttertången för , kirrar allt. Alltså fixar det mesta.
Det ligger något i det tycker jag. Håller man på med gamla cyklar är den oumbärlig för skärmskruvar och andra mindre skruvar. Det går att få ett grepp som man inte tror är möjligt. Refflorna måste dock vara i hyggligt skick på insidan av käftarna.

Verktyg finns idag hur mycket som helst och de gamla kvalitetsverktygen med kända märken har blivit flitig mångelvara på bl.a. veteranmarknader, men finns den gamla muttertången att köpa som nytillverkat verktyg i handeln? <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
JanneHagnell skrev:Det där med åskan har jag full förståelse för. Min migrän har tack och lov lugnat sig på det planet, den är nästan "bara" stressutlöst numera. Men som tonåring led jag ordentligt, vilket inte blev bättre av åsikten hemma att all sjukdom botas av att man slutar gnälla och skärper sig... :evil:
Tack Janne :Im_leaving:

Som tonåring kan jag inte minnas huvudvärk av åskan. Det har kommit först på senare år. Vill minnas det började med humöret, jag blev oehört trött, arg och vresig när åskan var i luften.

Jag har hört sägas att antingen kommer huvudvärken eller försvinner den med åren och ditt exempel är inte det första jag hört.

I dag har huvudvärken tack och lov lättat något och kollar jag smhi.se radarbilder så är det bara enstaka "svarta kors" =blixtnedslag över Sverige. I morgon lär det komma ett djupt lågtryck från Polen in här över sydöstra delen och då kan det bli rejält med regn. Huh..... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneHagnell
Inlägg: 1573
Blev medlem: 20 jan 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men regn är ju =garagetid! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar